• Посилання скопійовано

Первинний облік у юросіб-"єдинників": роз'яснює ДФС

Кожна господарська операція має бути підтверджена відповідними первинними документами

Первинний облік у юросіб-"єдинників": роз'яснює ДФС

ДФС у м. Києві у листі від 10.11.2016 р. № 23954/10/26-15-12-04-18 нагадує, що згідно з пп. 296.1.3 ПКУ, платники єдиного податку третьої групи (юридичні особи) використовують дані спрощеного бухгалтерського обліку щодо доходів та витрат з урахуванням положень п. 44.244.3 ПКУ. Тому на них поширюється обов'язок вести бухоблік згідно зі Законом про бухоблік.

Нагадаємо, що згідно зі ст. 9 Закону  про бухоблік підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Тож кожна господарська операція має бути підтверджена відповідними первинними документами. 

 

Порядок складання первинних документів

Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо - безпосередньо після її закінчення. Для контролю та впорядкування оброблення даних на підставі первинних документів можуть складатися зведені облікові документи.

При цьому вони повинні мати такі обов’язкові реквізити:

  • назву документа (форми);
  • дату і місце складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції,
  • одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

 

Відповідальність за неведення та незбереження документів первинного обліку

За незбереження первинних документів до платників можуть бути застосовані штрафи відповідно до п. 121.1 ПКУ. Розмір штрафу становить 510 гривень. За ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.

Крім того, до посадових осіб підприємства, які не ведуть або ведуть з порушенням податковий облік, застосовується відповідальність у формі адміністративного штрафу. За ст. 163-1 КпАПУ незбереження первинних документів тягне за собою накладення штрафу у розмірі від 5 до 10 нмдг (від 85 до 170 грн). Дії, вчинені особою, яку протягом року було піддано адміністративному стягненню за те ж порушення, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі від 10 до 15 нмдг (від 170 до 255 грн).

****

Про наявність первинних документів у підприємців-"єдинників" читайте в аналітичному матеріалі від редакції тут>>

Усі новини на тему>>

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Спрощена система/Юрособи на єдиному податку

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Юрособи на єдиному податку»