Міністерство інфраструктури України та ДАІ МВС співпрацюватимуть у частині інформування про порушення правил дорожнього руху автомобільними перевізниками. Передбачається, що інформаційні дані ДАІ враховуватимуться під час видачі ліцензії на здійснення пасажирських перевезень, при розподілі маршрутів під час конкурсів, при перевірці дотримання ліцензійних умов Головавтотрансінспекцією. Це питання обговорювалося під час позачергового засідання Комісії Міністерства інфраструктури України з питань безпеки транспорту, що відбулось під головуванням заступника міністра-керівника апарату В. Корнієнка.
Розбираючи та аналізуючи резонансні ДТП, що сталися на початку року у Львівській та Рівненській областях, перший заступник начальника Управління ДАІ МВС України А. Павловський запропонував, щоб інформація ДАІ про перевізників враховувалася під час видачі ліцензії на здійснення їх діяльності.
Крім того, начальник Головавтотрансінспекції Ю. Майборода та перший заступник начальника Управління ДАІ МВС України А. Павловський вкотре наголосили на необхідності посилити відповідальність водіїв автобусів і насамперед — рівень їхньої кваліфікації. «Ми будемо виходити до Міністерства освіти і науки, молоді та спорту з пропозицією віддати Мінінфраструктури право визначати професійну придатність водіїв на керування як мінімум пасажирським рухомим складом», — зазначив Ю. Майборода.
«Нам треба підвищити адміністративну відповідальність водіїв за те, що вони відхиляються від маршруту, їздять без ліцензії тощо. Всі ці питання треба вирішувати в законодавчому полі», — наголосив А. Павловський.
Ще одне питання, яке, на думку усіх учасників засідання, було б дієвим заходом з покращення безпеки руху автомобільного транспорту, — укрупнення автоперевізників. Адже відомий факт, що перевізник, який має у своєму розпорядженні один чи два транспортних засоби, часто сам є одночасно і водієм. Крім того, грубо ігноруються вимоги щодо щоденного проходження медогляду водієм, правила технічного огляду автотранспорту. «Необхідно все-таки укрупнювати автогосподарства. Якщо ми цього не зробимо, то виконання вимог щодо забезпечення безпеки руху перевізниками не буде, — сказав А. Павловський. — Укрупнення автогосподарств, я думаю, це одне з найважливіших завдань, які треба виконати. І давно вже треба заборонити використовувати перероблені автобуси», — висловив свою позицію перший заступник начальника Управління ДАІ МВС України.
Своєю чергою, директор Департаменту безпеки Мінінфраструктури Ю. Гержод зауважив, що частина перевізників не виконує положення нормативно-правових документів. Зокрема, не проводяться інструктажі з водіями, не укладаються договори зі службами безпеки дорожнього руху, які б стежили за дотриманням вимог безпеки руху. «Сьогодні, крім того, що ми повинні доопрацювати деякі нормативно-правові акти, потрібно використовувати ті, що є», — сказав Ю. Гержод. Також він наголосив, що дорожники повинні більше уваги приділити встановленню розподільчого огородження, що є одним з основних елементів безпеки дорожнього руху.
Звертаючись до обласних адміністрацій, В. Корнієнко зазначив, що саме умови конкурсу з розподілу маршрутів, що визначає замовник (обладміністрація), мають містити положення, які б посилювали відповідальність перевізника та сприяли безпеці пасажирських перевезень.
«У нас багато нормативно-правових документів, яких достатньо для того, щоб навести порядок», — наголосив В. Корнієнко.