• Посилання скопійовано

Нюанси використання печаток – у роз’ясненні від Мін’юсту

У зв’язку з запровадженням добровільності використання печаток, у госпсуб’єктів виникає безліч запитань. На деякі з них взялося відповісти Міністерство юстиції

Нюанси використання печаток – у роз’ясненні від Мін’юсту

Мінюст у листі від 14.08.2014 р. №6820-0-4-14/8.1 відповів на кілька запитань щодо використання печаток суб'єктами господарювання приватного права.

1. Якщо у договорі прописано, що він обов'язково повинен скріплюватися печатками, але договір печатками так і не скріпили, то визнати його недійсним буде не можна?

Якщо сторони домовилися укласти договір у певній формі, він вважається укладеним з моменту надання йому цієї форми, навіть якщо законом ця форма для даного виду договорів не вимагалася 

При цьому слід зазначити, що порушення форми договору є двох видів і відповідно матиме різні правові наслідки: 

- порушення вимог закону щодо форми договору. Може тягнути правові наслідки недійсності договору (наприклад, недодержання вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору - стаття 220 ЦКУ);

- порушення домовленості сторін щодо форми договору. Може тягнути визнання такого договору неукладеним (наприклад, обрання сторонами для письмової форми правочину обов'язковість його скріплення печатками).

2. Якщо підзаконним актом, прийнятим до Закону України від 15.04.2014 року N 1206-VII, передбачено проставлення печатки, а норми цього Закону передбачають необов'язковість її застосування, то чи обов'язково застосовувати печатку у такому випадку?"

Прем'єр-міністр України доручив міністерствам та іншим центральним органам виконавчої влади привести власні акти у відповідність із зазначеним Законом, а також з питань, що потребують рішення КМУ, підготувати та подати проекти відповідних нормативно-правових актів.

3. Чи дійсно, якщо порядок знищення печаток не встановлений, то суб'єкт господарювання може визначити його на власний розсуд?"

Оскільки підприємство самостійно визначає порядок організації своєї діяльності, то при вирішенні питання подальшого використання печаток слід керуватися статутом, що є основним документом, який регулює діяльність юридичної особи, а також внутрішніми документами юридичної особи, що відповідно до компетенції прийняті органами управління юридичної особи.

 

Автор: «Дебет-Кредит»

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Держрегулювання/Підприємництво

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Підприємництво»