Головна Усі новини Держрегулювання Підприємництво

Як в Україні стимулюватимуть розвиток підприємництва та зайнятості: план заходів від Уряду

МЕРТ оприлюднило проект плану заходів щодо реалізації Основних напрямів реалізації державної політики у сфері зайнятості населення та стимулювання створення нових робочих місць на період до 2022 року

13 лютого 2020 року Мінекономрозвитку оприлюднило проект розпорядження КМУ „Про затвердження плану заходів щодо реалізації Основних напрямів реалізації державної політики у сфері зайнятості населення та стимулювання створення нових робочих місць на період до 2022 року” (завантажити).

Як зазначено у пояснювальній записці, метою прийняття проекту акта є забезпечення імплементації Основних напрямів реалізації державної політики у сфері зайнятості населення та стимулювання створення нових робочих місць шляхом виконання Плану заходів з їх реалізації. А саме визначено такі сім напрямків:

Напрям 1. Розвиток національної економіки як основи для забезпечення продуктивної зайнятості та створення нових робочих місць. Зокрема, у 2020 році планується:

  • зменшення податкового навантаження на бізнес за створення нових робочих місць;
  • зменшення адміністративних бар’єрів для входження на ринки та здійснення підприємницької діяльності, шляхом розширення застосування декларативного принципу започаткування підприємницької діяльності та поступового скорочення кількості дозволів/ліцензій/спрощення дозвільних процедур;
  • збільшення інвестицій в інфраструктуру, що створюють нові робочі місця та покращують умови ведення бізнесу, в тому числі за рахунок реалізації проектів державно-приватного партнерства, у тому числі концесії тощо.

Напрям 2. Стимулювання розвитку підприємництва та самозайнятості. А саме:

  • надання доступу МСП до джерел доступного кредитування (2020-2020 рр.);
  • утворення та функціонування мережі інформаційних пунктів підприємця на регіональному та місцевому рівні в межах існуючої інфраструктури підтримки малого і середнього підприємництва (2020-2020 рр.);
  • розширення підтримки малого і середнього підприємництва в рамках діяльності Українського фонду стартапів, орієнтованого на фінансування інноваційних проектів (2020-2020 рр.);
  • реалізація державної програми розвитку креативного підприємництва, як спрямована на розвиток нових бізнес-моделей операторів культури, культурних та креативних індустрій зі створенням нових робочих місць; та осіб, що планують започаткувати власну справу у сфері культури, культурних та креативних індустрій (2020-2020 рр.);
  • залучення потенційних трудових мігрантів до підприємництва в Україні (2020-2020 рр.);
  • створення єдиного інформаційного порталу з питань підприємництва (2020 рік);
  • розроблення законодавчих пропозицій щодо правового регулювання нестандартних форм зайнятості (2020 рік);
  • проведення на постійній основі інформування населення про засади підприємницької діяльності, порядок її започаткування та здійснення з метою сприяння підвищенню його економічної активності (2020-2020 рр.);
  • приведення законодавства про надання державної допомоги суб’єктам господарювання у відповідність до міжнародних стандартів, зокрема в частині допомоги, яка надається за рахунок коштів Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття (2020-2020 рр.);
  • стимулювання розбудови небанківських фінансових установ, що спеціалізуються на фінансуванні суб’єктів малого і середнього підприємництва (2020-2020 рр.).

Напрям 3. Забезпечення створення гідних умов праці та детінізація відносин у сфері зайнятості населення. Зокрема, планується:

  • розроблення законодавчих пропозицій щодо особливостей здійснення державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю та зайнятість (2020-2020 рр.);
  • створення умов для запровадження накопичувальної системи загальнообов’язкового державного пенсійного страхування та корпоративних пенсійних фондів (2020 рік)
  • розроблення відповідних нормативно-правових актів щодо підвищення розмірів основних державних соціальних стандартів та гарантій (2020-2021 рр).

Напрям 4. Розвиток системи професійної (професійно-технічної) освіти та забезпечення створення умов для професійного навчання впродовж життя. Серед іншого, пропонується протягом 2020-2021 років:

  • створити та забезпечити функціонування національного електронного Реєстру кваліфікацій/професій;
  • розробити нову редакцію Національного класифікатора ДК 003:_____ „Класифікатор професійˮ, який відповідатиме Міжнародній стандартній класифікації занять (ISCO-08).

Напрям 5. Забезпечення розвитку інклюзивного ринку праці. Сприяння зайнятості молоді. Зокрема, заплановані:

  • зміна підходів до формування та забезпечення виконання нормативу (квоти) робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю;
  • запровадження Реєстру підприємств, установ, організацій, фізичних осіб – підприємців, що використовують найману працю, яким встановлено норматив (квоту) робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю (2020 рік);
  • створення Реєстру осіб з інвалідністю (2020 рік);
  • впровадження механізмів стимулювання роботодавців до працевлаштування осіб з інвалідністю, у тому числі з інтелектуальними та ментальними порушеннями (2020-2021 рр.);
  • удосконалення механізму підтвердження трудового та/або страхового стажу для внутрішньо переміщених осіб;
  • розробка законодавчих пропозицій щодо економічного стимулювання роботодавців, які працевлаштовують молодь на перше робоче місце тощо.

Напрям 6. Реформування державної служби зайнятості та забезпечення інноваційного розвитку послуг на ринку праці.

Напрям 7. Забезпечення реалізації ефективної державної політики у сфері трудової міграції.

Автор:
Волос Наталія
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Держрегулювання / Підприємництво
Теги:
Підприємці , Суспільство , Трудові відносини , Економіка

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі