28 жовтня на офіційному веб-сайті Верховної Ради України у рамках реалізації пріоритетних заходів зі створення у Верховній Раді Електронного Парламенту почав працювати у тестовому режимі сервіс «Електронні петиції».
Згідно з Розпорядженням Голови Верховної Ради України Володимира Гройсмана «Про деякі питання організації роботи Апарату Верховної Ради України з реєстрації та супроводження електронних петицій, адресованих Верховній Раді України», Управління комп’ютеризованих систем Апарату Верховної Ради України визначено технічним адміністратором системи «Електронні петиції», що здійснює заходи з її програмно-технічного супроводження.
Відділ з питань звернень громадян Апарату Верховної Ради України здійснюватиме перевірку, реєстрацію, супроводження петиції та виконуватиме інші дії на виконання норм вимогам законодавства.
У Розпорядженні також містяться доручення секретаріатам парламентських комітетів, які відповідно до предмету відання визначені головними з підготовки та попереднього розгляду відповідної електронної петиції, та Управлінню справами Апарату Верховної Ради України.
Сервіс «Електронні петиції» запроваджено у рамках реалізації пріоритетних заходів зі створення у Верховній Раді е-парламенту з метою забезпечення відкритості та прозорості діяльності Парламенту: громадяни України відповідно до Закону України «Про звернення громадян» зможуть звертатися до Парламенту з електронними петиціями та зверненнями.
Користувачі веб-порталу Верховної Ради можуть обрати для себе такий алгоритм дій:
- переглянути та підписати петиції, збір підписів за які триває;
- переглянути петиції, які вже перебувають на розгляді у Парламенті;
- створити нову петицію.
На веб-порталі Парламенту розміщено перелік сфер і галузей життєдіяльності держави, щодо яких користувач може направляти електронне звернення, аби громадянин міг зробити вибір - чи потрібно йому створювати нову петицію, чи така вже існує і потрібно проголосувати за неї.
При цьому користувач має заповнити відповідну форму на веб-порталі для авторизації.
Як повідомлялося раніше, у рамках проекту «Електронний Парламент» передбачається переведення єдиного законодавчого органу на електронну систему роботи.
Зокрема, на веб-порталі Парламенту вже запроваджено сервіс «Електронний протокол», у якому містяться статистичні дані про голосування депутатів, топ лідерів та антилідерів голосувань, стенограма пленарного засідання, відповідна аудіо- та відеоінформація; ресурс «Стоп Прогульник!»; публікуються депутатські запити; здійснюються заходи до забезпечення відео- та аудіотрансляції засідань усіх парламентських комітетів; проводиться робота над створенням електронного робочого місця парламентарія; здійснюється перехід до розгляду законопроектів у другому читанні в електронному вигляді тощо.