• Посилання скопійовано

Податкові наслідки для фізособи-«загальносистемника» у разі використання власного вантажного авто

Позиція податківців про те, що витрати на ремонт вантажного автомобіля не включаються до витрат підприємця «загальносистемника» – не нова. А ось як вони ставляться до витрат на паливо та мастильні матеріали? Дізнаємося далі

Податкові наслідки для фізособи-«загальносистемника» у разі використання власного вантажного авто

Податківці у індивідуальній консультації від 17.04.2018 р. №1674/Г/99-99-13-01-02-14/ІПК розглянули можливість віднесення до витрат підприємця-«загальносистемника» витрат на ремонт вантажного автомобіля, а також на паливні матеріали для нього.

Перш за все, податківці нагадали, що до складу витрат підприємця не включаються витрати на придбання та утримання основних засобів подвійного призначення. Ними є: 

  • земельні ділянки;
  • об’єкти житлової нерухомості;
  • легкові та вантажні автомобілі.

Оскільки ПКУ не встановлено конкретного переліку дій, пов’язаних з утриманням таких ОЗ, то податківці для встановлення визначення утримання автомобілів спираються на Правила експлуатації колісних транспортних засобів від 26.07.2013 р. №550.

За ними утримання транспортного засобу - це забезпечення державної реєстрації, дотримання умов безпечності технічного та санітарного стану, проведення обов'язкового технічного контролю, своєчасного виконання технічного обслуговування і ремонту, охорони, передання транспортного засобу та його швидкозношуваних складників на утилізацію або видалення відповідно до законодавства.

Тож окрім ремонту та технічного обслуговування вантажних автомобілів до витрат підприємця не потраплять витрати на сигналізацію, утилізацію та придбання запчастин (шин, акумуляторів), мийку такого автомобіля. 

Така позиція податківців не нова. З попередньою можна ознайомитися тут>>>

За яких умов витрати на страхування потраплять до витрат підприємця, детально ми розбирали тут>>

Окремо у коментованій ІПК податківці зупинилися на використанні палива та віднесенні його до витрат підприємця.

Вони вважають, що його вартість може бути віднесена до витрат підприємця, але за однієї умови: витрати на паливні і мастильні матеріали повинні розраховуватись з даних пробігу автомобіля та Норм №43. Отже, підприємцю слід буде підтвердити дані пробігу первинними документами. Таким документом може бути подорожній лист, складений у довільній формі із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів первинного документа.

Витрати на паливо понад норми будуть вважатись такими, що використані не у госпдіяльності і, відповідно, не потраплять до витрат підприємця. 

***

Читайте також: Сідельні тягачі та напівпричепи є основними засобами подвійного призначення 

Автор: Станіслав Горбовцов

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Загальні положення

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Загальні положення»