Нагадаємо, що з 21 березня 2024 року діють зміни до Положення про реєстрацію фізичних осіб у ДРФО. Про це ми писали тут.
І ось 28 травня 2024 року ДПСУ оприлюднила проєкт наказу Мінфіну «Про затвердження Змін до Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків» (завантажити).
Проєкт розроблено з метою приведення Положення у відповідність до постанов КМУ від 05.09.2023 №970 «Деякі питання діяльності електронних резидентів (е-резидентів) та ведення інформаційної системи «Е-резидент» та від 13.04.2024 №423 «Деякі питання комплексної передачі електронних копій документів, окремої інформації (відомостей, даних), що в них міститься, засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг».
Зокрема, уточнюєтся, що під час отримання публічних (електронних) публічних та інших послуг фізична особа – платник податків може подавати до визначених нею органів державної влади, органів місцевого самоврядування, юридичних та фізичних осіб, інформаційні системи яких підключені до Порталу Дія, дані про реєстраційний номер облікової картки платника податків з Державного реєстру, зокрема як внесені до е-паспорта, е-паспорта для виїзду за кордон, е-свідоцтва про народження, так і окремо як електронну копію документа, що засвідчує реєстрацію такої особи в Державному реєстрі засобами Порталу Дія, у тому числі з використанням мобільного додатка Порталу Дія.
Фізична особа – платник податків також може подавати електронні копії відомостей з Державного реєстру, зокрема електронні копії електронних відображень відомостей з Державного реєстру про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору, які наявні в Державному реєстрі, сформовані з використанням засобів Порталу Дія, у тому числі з використанням мобільного додатка Порталу Дія, електронна копія відомостей з Державного реєстру про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору формується у разі подання фізичною особою запиту до Державного реєстру засобами Порталу Дія.
Перевірка відповідності та підтвердження даних про реєстраційний номер облікової картки платника податків / відомостей з Державного реєстру про джерела та суми нарахованого доходу, нарахованого (перерахованого) податку та військового збору здійснюється Порталом Дія шляхом інформаційної взаємодії з Державним реєстром з урахуванням вимог законодавства з питань захисту інформації в інформаційно-комунікаційних системах.
Реєстрація іноземців у Державному реєстрі з метою набуття іноземцем статусу електронного резидента (е-резидента) здійснюється відповідно до Порядку набуття та скасування статусу електронного резидента (е-резидента), ідентифікації осіб, які мають намір набути статус електронного резидента (е-резидента), та надання їм кваліфікованих електронних довірчих послуг, затвердженого постановою КМУ від 05 вересня 2023 року №970.
Також передбачено надати можливість подання Облікової картки за формою №1ДР / Заяви про внесення змін за формою №5ДР малолітньої особи (до 14 років) прийомними батьками та батьками-вихователями.
Очікується, що цей наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування. А поки що зауваження та пропозиції до проєкту можуть надсилатися упродовж одного місяця з дати його оприлюднення на вебпорталі ДПС за адресою: Державна податкова служба України, Департамент податкових сервісів, Львівська площа, 8, м. Київ, 04053; e-mail: drfo@tax.gov.ua.