Зміни для суб’єктів ринку електричної енергії
Законопроект №1210 передбачає зміни щодо віднесення суб’єктів ринку електричної енергії до платників акцизного податку.
З переліку платників акцизного податку виключено оптових постачальників електричної енергії. Натомість пропонується відносити до платників акцизного податку виробників електричної енергії, які мають ліцензію на право здійснення підприємницької діяльності з виробництва електричної енергії і продають її на ринку електричної енергії..
Нагадаємо, що ринок електричної енергії - система відносин, що виникають між учасниками ринку під час здійснення купівлі-продажу електричної енергії та/або допоміжних послуг, передачі та розподілу, постачання електричної енергії споживачам (пп. 74 п. 1 ст. 1 Закону №2019).
Окрім цього, виключено з об’єктів оподаткування операції з реалізації та/або передачі в межах одного підприємства електричної енергії (за кодом 2716 00 00 00 згідно з УКТ ЗЕД), виробленої на об’єктах електроенергетики (відповідне виключення було додано до пп. 213.1.2 ПКУ).
Зміни щодо ставок для тютюнової продукції
Проектом вводиться окрема ставка акцизного податку для тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням (код УКТ ЗЕД 2403 99 90 10) - 3019,85 гривень за 1000 штук.
Водночас, згідно з п. 17 підрозділі 5 розділу ХХ ПКУ на період з 1 січня 2019 року до 31 грудня 2024 року (включно) встановлюється перехідний період для ставок на таку продукцію:
Товарна позиція |
з 01 січня 2020 року по 31 грудня 2020 року |
з 01 січня 2021 року по 31 грудня 2021 року |
з 01 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року |
з 01 січня 2023 року по 31 грудня 2023 року |
з 01 січня 2024 року по 31 грудня 2024 року |
УКТ ЗЕД2403 99 90 10 Тютюновмісний виріб для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням |
1213,61 |
1456,33 |
1747,6 |
2097,12 |
2516,54 |
Штрафи
Тут не обійшлось і без приємних новин. Продовжено на два місяці строк «пільгового» періоду для реєстрації акцизних накладних без штрафів за порушення строку їх реєстрації. Зокрема, норми пп. 120 2.1 - 120 2.3 ПКУ (якими встановлено штрафи за порушення строків реєстрації АН) не застосовуються до акцизних накладних/розрахунків коригування, які платник зобов’язаний скласти з 1 липня по 30 листопада 2019 року.
Щодо самих штрафів за порушення строків реєстрації АН, то їх розмір не зміниться. Нагадаємо, що зараз передбачено 6 розмірів штрафу, від 2% до 50% в залежності від строку затримки в реєстрації. Законопроектом пропонується заміна існуючого п. 120-2.2 на новий абзац п. 120-2.1 ПКУ (стосовно штрафу у розмірі 50%).
Поміж тим уточнено п. 120-2.2 ПКУ, згідно якого сума акцизного податку для цілей пп. 120-2.1 ПКУ визначається за ставкою, що встановлена на дату, що мала бути відображена при складанні акцизної накладної на обсяги пального при здійсненні операцій, визначених в абзаці другому п. 231.1 ПКУ, та за курсом НБУ, що діє на перший день кварталу, в якому здійснюється така операція.
- Єдиний податок: можливі зміни у 2020 році
- Податок на прибуток: чого чекати у 2020 році?
- Податкові штрафи планують суттєво збільшити: аналізуємо законопроект 1210
- Законопроект №1210 і ПДВ: чого очікувати?
- ПДФО та військовий збір: що підготував законопроект №1210?
- Які зміни передбачаються в ПКУ в частині акцизного податку?