• Посилання скопійовано

Раді пропонують посилити контроль за обігом підакцизних товарів

У ВРУ зареєстровано законопроєкт №8174 зі змінами до ПКУ змін та інших законодавчих актів України щодо посилення заходів контролю за обігом підакцизних товарів

Раді пропонують посилити контроль за обігом підакцизних товарів

3 листопада 2022 року у ВРУ зареєстровано законопроєкт №8174 "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо посилення заходів контролю за обігом підакцизних товарів".

Як зазначено у пояснювальній записці, розроблено його у зв’язку з необхідністю вдосконалення законодавства у сфері контролю за виробництвом та обігом підакцизних товарів, зокрема:

1) У Податковому кодексі України пропонується передбачити:

- Якщо складовими частинами (елементами) підакцизного товару (продукції) є сукупно підакцизні товари (продукція) та інші види продукції, для цілей оподаткування акцизним податком врахуванню підлягає лише вага тих складових частин (елементів), які належать до підакцизних товарів (продукції).

- Тимчасово, до 31 грудня 2023 року (включно), але не раніше дати припинення або скасування воєнного стану в Україні, при оподаткуванні сигарил, включаючи сигарили з відрізаними кінцями, з вмістом тютюну (код товару (продукції) згідно з УКТ ЗЕД 2402 10 00 90):

  • застосовувати ставку у розмірі 1969,51 гривень за 1 кілограм (нетто);
  • не застосовувати ставки та мінімальне акцизне податкове зобов’язання, які встановлені підпунктами 1 та 2 пункту 17 підрозділу 5 розділу XX «Перехідні положення» цього Кодексу;
  • на марку акцизного податку на сигарили не наноситься додаткове позначення, передбачене абзацом другим пункту 226.8 ПКУ;
  • не застосовувати норму, передбачену абзацом п’ятим пункту 226.8 ПКУ до сигарил, які марковані із використанням марок акцизного податку на які не нанесено додаткове позначення кількості штук у пачці (упаковці).

2) До Закону № 481 внести, зокрема, такі зміни:

- удосконалити механізм ведення Єдиного реєстру місць зберігання, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин що використовуються в електронних сигаретах, а саме запровадити:

  • зберігання алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, лише в місцях зберігання, які внесені безпосередньо ліцензіатом до Єдиного реєстру;
  • виключення місць зберігання з Єдиного реєстру протягом 10 календарних днів з дня анулювання/закінчення терміну дії ліцензії, з моменту вручення розпорядження.

- додати нові підстави для анулювання ліцензій;

- тимчасово, на період дії воєнного стану, заборонити здійснення торгівлі з суб’єктами господарювання, податкова адреса та/або місце здійснення діяльності яких знаходиться на територіях, на яких ведуться бойові дії, та на територіях, тимчасово окупованих збройними формуваннями Російської Федерації;

- встановлення річної плати за ліцензію на право оптової торгівлі тютюновими виробами у розмірі 300 розмірів мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 01 січня року, за який вноситься щорічний платіж. Чинна плата за ліцензію на оптову торгівлю тютюновими виробами на рівні 500 000 грн була встановлена в 2007 році і не переглядалася до 2022 року, отже виникла необхідність в її підвищенні;

- протягом 2021 – 2022 років для рідин, що використовуються в електронних сигаретах, було запроваджено маркування марками акцизного податку, встановлено максимальні роздрібні ціни, проте поточними нормами не передбачено відповідальність для таких товарів, що передбачає врегулювання зазначеним проєктом, зокрема, у разі:

  • роздрібної торгівлі через РРО, ПРРО, не зазначений у ліцензії;
  • зберігання у місцях зберігання, не внесених до Єдиного реєстру;
  • роздрібної торгівлі за цінами, вищими від максимальних роздрібних цін;
  • виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих або без марок акцизного податку встановленого зразка чи з підробленими марками акцизного податку рідин, що використовуються в електронних сигаретах;

- встановлення відповідальності за порушення вимог виробництва та продажу рідин, що використовуються в електронних сигаретах, які передбачені Законом № 481.

3) У статті 13 Закону № 2899 пропонується передбачити, що реалізація (продаж) тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, трав’яних виробів для куріння, електронних сигарет, заправних контейнерів, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння особам, які не досягли 18 років, а також реалізація (продаж) тютюнових виробів в одиничних пачках, що містять менше 20 сигарет або цигарок, чи поштучно (крім сигар та сигарил) забороняється.

4) Відтермінувати введення в дію окремих положень норм Закону № 1978 на час дії воєнного та/або надзвичайного стану, але не менше 12 місяців додатково до встановлених Законом перехідних періодів.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/Акцизи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Акцизи»