29 грудня 2022 року у ВРУ зареєстровано проєкт Закону №8317 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення системи оподаткування місцевих податків і зборів в частині податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки".
Метою законопроєкту є запровадження європейського досвіду місцевого оподаткування в національну податкову систему, зокрема, запровадження оціночної вартості об’єктів нерухомості для цілей визначення бази оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
З огляду на це, пропонується запровадження оціночної вартості об’єктів нерухомості для цілей визначення бази оподаткування податком на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки.
Розмір податку не має перевищувати:
- 0,2% – для житлової нерухомості,
- 0,3% – для нежитлової нерухомості.
За наявності у власності платника податку більше ніж п’ять об’єктів житлової нерухомості, у тому числі його частки, що перебувають у власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, ставка податку для кожного наступного з об’єктів нерухомості застосовується із збільшенням їх оціночної вартості на коефіцієнт, який визначається за рішенням органу місцевого самоврядування.
Також надається можливість платнику податку звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за своєю податковою адресою для проведення звірки даних щодо:
- об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають у власності платника податку;
- площі кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
- оціночної вартості кожного з об’єктів житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебувають у власності платника податку;
- права на користування пільгою із сплати податку;
- розміру ставки податку;
- нарахованої суми податку.
Платник податку може звернутися до суб’єкта оціночної діяльності (оцінювача) з метою визначення оціночної вартості об’єкта житлової та/або нежитлової нерухомості, що перебуває у власності платника податку, у випадку незгоди із нарахуванням податку контролюючим органом.
У разі виявлення розбіжностей між даними контролюючих органів та даними, підтвердженими платником податку на підставі оригіналів відповідних документів, зокрема документів на право власності та/або звіту про оцінку майна (акту оцінки майна), контролюючий орган за своєю податковою адресою платника податку проводить перерахунок суми податку і надсилає (вручає) йому нове податкове повідомлення-рішення. Попереднє податкове повідомлення-рішення вважається скасованим (відкликаним).
У разі прийняття цей Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.