Ще у травні 2024 року ми писали, що через збільшення фінансування на військові потреби в Уряді обговорюють підвищення ставок військового збору та ПДВ. Окремо наводили р
А згодом зʼявилася й затверджена бюджетна програма Уряду на 2025 - 2027 рр.
За нею одним із пріоритетів податкової політики у короткостроковій перспективі стане розширення поточної бази оподаткування, зокрема шляхом змін в оподаткуванні військовим збором, у тому числі перегляд розміру збору, кола його платників, бази та об’єктів оподаткування.
Але це все були плани та роздуми.
І ось 18 липня на черговому засіданні КМУ ухвалено відповідні законопроєкти щодо змін до Закону про Держбюджет та до ПКУ. Про це повідомив Железняк та розповів Мельничук у своїх Телеграм-каналах.
Зокрема, схвалено:
- законопроєкт про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони;
- законопроєкт про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».
Деталі законопроєкту щодо змін до ПКУ
Железняк розмістив у своєму Телеграм-каналі пояснювальну записку до майбутнього законопроєкту.
Далі наводимо основні новації:
- підвищення ставки військового збору для доходів, визначених статтею 163 ПКУ до 5%;
- встановлення обовʼязку сплати військового збору юридичними особами у розмірі 1% доходу від будь-якої діяльності для платників податку на прибуток підприємств та платників єдиного податку ІІІ та IV групи;
- встановлення обовʼязку сплати військового збору у розмірі 5% від двох розмірів МЗП на місяць фізособами-"єдинниками" І та ІІ й IV групи;
- встановлення обовʼязку сплати військового збору у розмірі 1% від доходу фізосіб-"єдинників" ІІІ групи;
- встановлення обовʼязку сплати військового збору у розмірі 5% від вартості банківських металів юридичними та фізичними особи , які здійснюють операції з придбання у банків банківських металів;
- встановлення обовʼязку сплати військового збору у розмірі 30% від вартості реалізованих ювелірних виробів підприємствами, установами та організаціями та фізичними особами-підприємцями, які здійснюють роздрібну торгівлю ювелірними виробами із золота , платини і дорогоцінного каміння ( в тому числі виробленими із давальницької сировини);
- встановлення обовʼязку сплати військового збору у розмірі 15% від вартості набутого рухомого майна підприємствами, установами та організаціями, фізичними особами, які набувають право власності на легкові автомобілі, що підлягають першій державній реєстрації в Україні територіальними органами МВС, крім випадків забезпечення легковими автомобілями осіб з інвалідністю згідно із законодавством;
- встановлення обовʼязку сплати військового збору у розмірі 5% від доходу з продажу нерухомого майна фізичними особами, якими протягом звітного податкового року здійснено продаж одного обʼєкта нерухомості;
- встановлення обовʼязку сплати військового збору у розмірі 5% постачальниками електронних комунікаційних послуг, які надають послуги мобільного звʼязку, сплаченої кінцевими користувачами таких послуг;
- встановлення обовʼязку щомісячної сплати авансових внесків з податку на прибуток підприємств платниками податку, які здійснюють діяльність з роздрібної торгівлі пальним у розмірі 0,5 МЗП, встановленою законом на 1 січня звітного (податкового) року, з розрахунку на 1 кубічний метр резервуарів для зберігання бензину та дизельного палива та скрапленого газу, розміщених на місці роздрібної торгівлі пальним , внесеним до Єдиного реєстру ліцензіатів та місць обігу пального;
- встановлення специфічної ставки акцизного податку у розмірі 0,1 євро за 1 літр напою;
- оподаткування імпортним ПДВ товарів, вартість яких не перевищує 150 євро. При цьому не будуть оподатковуватися імпортні товари, сумарна вартість яких не перевищує 45 євро, для одного одержувача - фізичної особи.
Детальний аналіз запланованих змін до ПКУ наведемо, як тільки зʼявиться текст законопроєкту.
Сплата військового збору за новими правилами
Платники | Об’єкт оподаткування | Ставка збору |
звичайні фізособи | доходи, визначені статтею 163 ПКУ. При цьому, до складу такого доходу не включається виручка у грошовій формі від продажу (реалізації) ювелірних (побутових) виробів, виготовлених зі сплаву (сплавів) дорогоцінного (дорогоцінних) металу (металів), який оподатковується збором за ставкою 30% |
5% від обʼєктів оподаткування |
ФОП – «єдинники» першої, другої та четвертої груп | сума, що дорівнює розміру двох мінімальних заробітних плат, встановленої законом на 1 січня звітного року | 5% від обʼєктів оподаткування |
ФОПи та юрособи – «єдинники» третьої групи | дохід визначений згідно із статтею 292 ПКУ. При цьому, до складу такого доходу не включається дохід від продажу (реалізації) ювелірних (побутових) виробів, виготовлених зі сплаву (сплавів) дорогоцінного (дорогоцінних) металу (металів), який оподатковується збором за ставкою 30%. |
1% від обʼєктів оподаткування |
юрособи-«єдинники» четвертої групи | дохід від здійснення господарської діяльності | 1% від обʼєкту оподаткування |
юрособи – платники податку на прибуток | дохід від будь-якої діяльності (за вирахуванням непрямих податків), визначений за правилами бухгалтерського обліку. При цьому, до складу такого доходу не включається дохід від продажу (реалізації) ювелірних (побутових) виробів, виготовлених зі сплаву (сплавів) дорогоцінного (дорогоцінних) металу (металів), який оподатковується збором за ставкою 30% |
1% від обʼєкту оподаткування |
ФОПи, які здійснюють діяльність з продажу (реалізації) діяльність ювелірних (побутових) виробів | виручка у грошовій формі від продажу (реалізації) ювелірних (побутових) виробів, виготовлених зі сплаву (сплавів) дорогоцінного (дорогоцінних) металу (металів) – золота, срібла, платини, паладію, який використовується як прикраса або предмет побуту, в тому числі виробленого із давальницької сировини | 30% від обʼєктів оподаткування |
постачальники електронних комунікаційних послуг, які надають послуги мобільного звʼязку кінцевим користувачам | вартість будь-яких послуг мобільного звʼязку Виключення – ВЗ з послуг мобільного звʼязку не сплачується, якщо ними користуються річкові, морські, повітряні, космічні транспортні засоби, засоби наземного технологічного транспорту (у тому числі таксі), що мають стаціонарно вбудоване обладнання радіозвʼязку, радіонавігації та радіоастрономії, яке не може бути відокремлено від таких засобів без втрати його технологічних або експлуатаційних якостей чи характеристик. |
5% від обʼєктів оподаткування |
платники, які набувають у власність майно у вигляді легкового автомобіля ( в тому числі оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), крім випадків забезпечення автомобілями осіб з інвалідністю згідно із законодавством, що підлягає першій державній реєстрації в Україні територіальними органами Міністерства внутрішніх справ України | – вартість легкового автомобіля , визначена відповідно до договору купівлі-продажу, договору міни, довідки митних органів, акта експертної оцінки вартості автомобіля, інших документів, що підтверджують цю вартість, але не нижче митної вартості, зазначеної у митній декларації | 15% від обʼєктів оподаткування |
платники, які набувають у вигляді банківських металів | вартість банківських металів, придбаних у банківських установах | 5% від обʼєктів оподаткування |
!! Зауважимо:
- пасивні доходи фізосіб-«єдинників» будуть оподатковуватися ВЗ, за правилами для фізосіб (тобто за ставкою 5%);
- поки не буде остаточного тексту законопроєкту невирішеною залишається доля оподаткування ВЗ фізосіб-«загальників». Наразі чітко не вказано, що буде обʼєктом оподаткування для таких осіб.
***
Читайте також: