• Посилання скопійовано

Перевірка реєстрації податкової накладної

Нагадаємо, що згідно з вимогами «Перехідних положень» ПКУ з 1 липня 2011 року платники ПДВ — продавці реєструють податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, в яких сума ПДВ в одній податковій накладній становить понад 100 тисяч гривень.

Водночас платники податків — покупці можуть перевірити наявність реєстрації такої податкової накладної у зазначеному Реєстрі.

Для формування запиту до Єдиного реєстру податкових накладних покупець може безкоштовно отримати з офіційного сайта ДПС України («Платникам податків про електронну звітність» > «Програмне забезпечення» > «ОПЗ-програми з формування і подання платниками податків податкової звітності і реєстру отриманих та виданих податкових накладних до органів ДПС в електронному вигляді засобами телекомунікаційного зв’язку») програму (разом з інструкцією щодо встановлення), за допомогою якої можна перевірити в Єдиному реєстрі податкових накладних необхідну податкову накладну, отриману від продавця.

Ця програма дозволяє:

— формувати запит на отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних;

— переглядати відповідь щодо відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних.

Щоб формувати запити і переглядати відповіді, після відкриття програми слід зверху зліва через «Каталоги» відкрити «Довідник документів», а в ньому позначити пташками два документи — «J13001 Запит про отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних» (у розділі 13 «Запитів») і «J14001 Виписка з Єдиного реєстру податкових накладних» (у розділі 14 «Відповіді, довідки і повідомлення»). При виході з вікна «Довідник документів» обов’язково слід натиснути в ньому згори справа на «Зберегти зміни».

У фізичної особи — підприємця, що є платником ПДВ, назви зазначених бланків будуть такими самими, як у юросіб, за винятком першої літери, адже звітність підприємців позначається літерою «F» (тобто у них відповідні бланки матимуть кодування F13001 і F14001).

Після цього потрібно створити новий документ, натиснувши згори зліва на «Документ» > «Новий...». У вікні, що з’явилося посередині екрану монітора, в рядку «Звітний документ» слід вибрати необхідний документ, наприклад «J13001 Запит про отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних», після чого натиснути на кнопку «Підтвердити».

Необхідний бланк відкриється, і програма запитає: «Заповнити заголовок документа?». Якщо заздалегідь внесено дані до «Персональних параметрів», то можна натискати на «ОК». Більшість показників платника податків — покупця у зазначеному бланку будуть заповнені автоматично.

Коли запит формує керівник юрособи, то наприкінці бланка Запиту програма автоматично виставляє і реєстраційний номер облікової картки керівника, і його ініціали та прізвище (хоча й розміщує їх у зворотному порядку — прізвище, а відтак ініціали). Коли такий бланк Запиту створює фізособа-підприємець, то у такому разі наприкінці бланка програма не заповнює реєстраційний номер облікової картки керівника. Фізичній особі — підприємцю потрібно буде самій заповнити те поле, яке позначається «Підпис» (ініціали і прізвище). На жаль, програма це поле автоматично не заповнює. Сподіваємося, у наступній версії розробники програми це передбачать.

Після заповнення параметрів Запиту слід його зберегти. Збереження файлів-запитів проводиться у папку, яка зазначена у персональних налаштуваннях як шлях для збереження файлів. Тому дуже важливо, щоб на початку роботи з програмою «Податкова звітність» (OPZ) однією з перших дій того, хто планує формувати запити й отримувати відповіді щодо даних з Єдиного реєстру податкових накладних, було заповнення «Персональних реквізитів» платника податків, адже саме у цей момент формуються шляхи збереження, друкування та надсилання документів.

Далі сформований файл Запиту готується для передачі (з урахуванням вимог щодо ЕЦП) і передається до приймального шлюзу ДПС України за електронною адресою zvit@sta.gov.ua.

Після передачі файла Запиту про отримання відомостей з Єдиного реєстру податкових накладних від приймального шлюзу ДПС України на поштову скриньку платника податків надходить відповідь на запит.

Отриманий файл відповіді слід розшифрувати і перенести до папки, де розміщені електронні документи користувача (за умовчанням — це папка XML основного каталога, в якій встановлено ОПЗ).

Після переміщення файла відповіді необхідно обов’язково здійснити синхронізацію документів та переглянути відповідь. Для цього відкриваємо отриману відповідь (у списку наявних документів з’явиться гілка дерева для документа «Відомості з Єдиного реєстру податкових накладних» (з кодом J14001 — для юридичної особи, з кодом F14001 — для фізичної особи — підприємця), переходячи вглиб якої, вибираємо необхідний файл відповіді).

 

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»