Відповідно до п. 11 підрозділу 2 р. ХХ ПКУ реєстрація податкових накладних платниками ПДВ — продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджується для платників цього податку, в яких сума ПДВ в одній податковій накладній становить понад 10 тисяч грн, з 1 січня 2012 року.
З 1 січня 2012 року суб′єкти господарювання — платники ПДВ — продавці товарів (робіт, послуг) повинні зареєструвати податкові накладні в Єдиному реєстрі податкових накладних, у яких сума ПДВ в одній податковій накладній становить понад 10 тисяч грн.
Обов’язково (незалежно від розміру ПДВ в одній податковій накладній) підлягає включенню до Єдиного реєстру податкова накладна при постачанні підакцизних товарів і товарів, ввезених на митну територію України.
Податкова накладна, в якій сума ПДВ не перевищує 10 тисяч грн, не підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних.
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних затверджено постановою КМУ від 29 грудня 2010 р. №1246 (далі — Порядок №1246). Відповідно до п. 1 Порядку №1246 подання податкової накладної та/або розрахунку коригування ДПС в електронній формі здійснюється відповідно до Порядку підготовки і подання податкових документів в електронній формі засобами телекомунікаційного зв’язку, затвердженого ДПС.
Згідно з п. 2 Порядку №1246 внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування, до Реєстру (далі — реєстрація) здійснюється шляхом подання протягом операційного дня зазначених документів в електронній формі ДПС з використанням електронного цифрового підпису та внесення відповідних відомостей до Реєстру. Операційний день триває з 0 до 23-ї години.
Пунктом 4 Порядку №1246 не підлягають реєстрації податкові накладні, які не видаються покупцеві та залишаються у продавця у порядку, встановленому ДПС. Відповідно до п. 5 Порядку №1246 продавець складає податкову накладну та/або розрахунок коригування у форматі (відповідно до стандарту), затвердженого ДПС, з використанням спеціалізованого програмного забезпечення. Після складення податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронній формі на них накладається електронний цифровий підпис посадових осіб платника податку у такому порядку: першим — електронний цифровий підпис головного бухгалтера (бухгалтера) або електронний цифровий підпис керівника; другим — електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.
За відсутності у продавця посади бухгалтера електронні цифрові підписи посадових осіб платника податку накладаються у такому порядку: першим — електронний цифровий підпис керівника; другим — електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.
Продавець, що є фізособою-підприємцем, накладає електронний цифровий підпис у такому порядку: першим — електронний цифровий підпис фізособи-підприємця; другим — електронний цифровий підпис, що є аналогом відбитка печатки продавця.
З відповідей на запитання підприємців, наданих податківцями Херсонщини на громадському обговоренні податкового законодавства України