• Посилання скопійовано

ПКУ не вимагає відділяти товари від послуг при виписуванні податкових накладних

Виставлено рахунок на оплату, який містить товар (з кодом УКТ ЗЕД) та послугу. Перша подія — повна оплата рахунка. Виписано податкову накладну на товар і послугу та зареєстровано в Єдиному реєстрі. Чи правомірною є вимога виписати 2 податкові накладні на товар та послугу окремо, якщо у п. 201.7 ПКУ та порядку заповнення податкової накладної не зазначено, що слід розділяти товар і послугу?

Датою виникнення податкових зобов’язань з постачання товарів/послуг відповідно до пункту 187.1 статті 187 розділу V ПКУ від 2 грудня 2010 року №2755-VI зі змінами та доповненнями вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку — дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої — дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів — дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетину митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг — дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Згідно з пунктом 201.7 статті 201 розділу V ПКУ податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс) та підлягає реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка здійснюється платником податку — продавцем не пізніше п’ятнадцяти календарних днів, наступних за датою їх виписування, згідно з абзацом другим пункту 201.10 статті 201 ПКУ (з урахуванням вимог пункту 11 підрозділу 2 розділу XX ПКУ). У разі якщо частка товарів/послуг, послуг не містить відокремленої вартості, перелік (номенклатура) частково поставлених товарів/послуг зазначається у додатку до податкової накладної у порядку, встановленому центральним органом ДПС, та враховується при визначенні загальних податкових зобов’язань.
Відповідно до п. 11 підр. 2 р. ХХ «Перехідні положення» ПКУ реєстрація податкових накладних платниками ПДВ — продавцями в Єдиному реєстрі податкових накладних запроваджується для платників цього податку, в яких сума ПДВ в одній податковій накладній становить понад 10 тисяч гривень, — з 1 січня 2012 року. Податкова накладна, в якій сума ПДВ не перевищує 10 тисяч гривень, не підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних. Податкова накладна, виписана при здійсненні операцій з постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, з 1 січня 2012 року підлягає включенню до Єдиного реєстру податкових накладних незалежно від розміру ПДВ в одній податковій накладній.
Таким чином, на дату отримання передоплати за товари/послуги продавець повинен визначити суму податкових зобов’язань та виписати податкову накладну на суму отриманої передоплати і зареєструвати таку накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних (сума ПДВ становить понад 10 тисяч гривень).

Джерело: ДФС в Одеській області

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»