ДФСУ в індивідуальній податковій консультації від 26.05.2017 р. №383/6/99-99-15-03-02-15/ІПК розглянула питання щодо визначення звітного періоду та способу подання до контролюючого органу платником ПДВ, який з незалежних від нього обставин здійснює ліквідацію основних виробничих або невиробничих засобів (далі — ОЗ), відповідного документа про їх знищення, розібрання або перетворення.
Податківці зазначили: якщо з незалежних від платника ПДВ обставин ОЗ (їх частина) зруйновані, викрадені чи підлягають ліквідації або платник ПДВ змушений відмовитися від їх використання внаслідок загрози чи неминучості їх заміни, руйнування або ліквідації, то такий платник ПДВ на підставі наказу керівника підприємства у звітному періоді, в якому виникають такі обставини, здійснює їх ліквідацію та подає до декларації з ПДВ за такий звітний період відповідний документ про знищення, розібрання або перетворення ОЗ у інший спосіб, внаслідок чого вони не можуть використовуватися за первісним призначенням.
Документами, що підтверджують знищення, розібрання або перетворення ОЗ, є висновки відповідної експертної комісії щодо неможливості використання в майбутньому цих засобів за первісним призначенням та акти на їх списання відповідної форми.
Від себе додамо, що такого порядку ані ПКУ, ані Порядком №21 не передбачено. Тому відповідні акти щодо ліквідації ОЗ платники ПДВ повинні зберігати в себе для підтвердження факту ліквідації, але подавати їх разом з декларацією з ПДВ не зобов'язані. Але податківці у всіх своїх роз'ясненнях щодо оподаткування ПДВ операції з ліквідації ОЗ на цьому наполягають.
Наразі згідно з п. 189.9 ПКУ передбачено, що платник ПДВ може подати ці документи податківцям, але не зазначено, коли і у який спосіб.
***
Читайте також: Ліквідація основних засобів: особливості оподаткування ПДВ