Як ми повідомляли раніше, Мінфін розробив проект постанови КМУ (завантажити) щодо подальшої роботи системи моніторингу реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН.
Одним із документів, які має затвердити ця постанова, є Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (завантажити). Докладно про зміни, передбачені ним, читайте в аналітиці.
Планується, що за заблокованими ПН/РК у платників ПДВ є право подати пояснення та документи (а за типовими операціями – Таблицю даних платника податку). Для їх розгляду створюються Комісії Головних управлінь ДФС у областях, м. Києві та Офісі великих платників ДФС (далі – Комісії регіонального рівня) та Комісії ДФС (далі – Комісія центрального рівня). Саме вони приймають рішення щодо реєстрації або відмови у реєстрації ПН/РК.
Прийняте рішення платник має право оскаржити в адміністративному або в судовому порядку. Адміністративне оскарження регламентується іншим документом, який теж наведено у додатку до проекту постанови. Він має назву Порядок розгляду скарг на рішення Комісій, які приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації (завантажити) (далі – Порядок).
Зверніть увагу: платник податку має право спочатку пройти процедуру адміністративного оскарження, а потім звернутися до суду. Але навпаки, спочатку судитися з ДФС, а потім звернутися до адміністративного оскарження – ні.
Хто розглядає скарги?
Розгляд скарг на рішення Комісій про відмову у реєстрації ПН/РК здійснюється Комісією ДФС з питань розгляду скарг, яка є постійно діючим колегіальним органом ДФС, за участю уповноваженої особи Мінфіну.
В які строки подається скарга?
Скарги подаються платником податку до ДФС протягом 10 календарних днів після того, як рішення Комісії відповідного рівня про відмову у реєстрації ПН/РК набрало чинності.
Відповідно до проекту Порядку зупинення реєстрації ПН/РК, такі рішення набирають чинності після їх реєстрації в Реєстрі зупинених ПН/РК. Але протягом першого місяця нового запуску блокування ПН/РК, Реєстр зупинених ПН/РК працюватиме у тестовому режимі. Тому протягом цього періоду рішення набувають чинності з дня їх приймання.
У разі якщо останній день строку, коли можна подати скаргу, припадає на вихідний або святковий день, останнім днем такого строку вважається перший робочий день, що настає за вихідним або святковим днем.
Також строк подання скарги може бути продовженим за правилами і на підставах, визначених п. 102.6 ПКУ. Нагадаємо, що Порядок застосування норм цього пункту затверджено наказом Мінфіну від 20.10.2017 р. №861, про який ми писали тут.
В якій формі подається скарга?
Скарга подається платником податку в електронному вигляді засобами електронного зв’язку, визначеними ДФС, з урахуванням вимог законів України «Про електронний цифровий підпис», «Про електронні документи та електронний документообіг» та нормативно-правового акта щодо порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Скарга підписується та подається особисто платником податку, який її подає, або його уповноваженим представником. Якщо скарга підписується та подається уповноваженим представником платника податку, до неї додаються належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника відповідно до законодавства.
Типової форми скарги в проекті постанови від Мінфіну немає. Але передбачається, що скарга повинна містити:
Усі останні зміни з ПДВ –
у вашій поштовій скриньці!
Нова тематична розсилка від редакції. Ви точно нічого не пропустите
ПідписатисьХочете подивитись, як це виглядає?
- найменування або прізвище, ім’я, по батькові платника податку, який подає скаргу, його податкову адресу;
- податковий номер або серію (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб – підприємців, які мають відмітку в паспорті про право здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта);
- номер оскаржуваного рішення Комісії;
- дату оскаржуваного рішення Комісії;
- інформацію про причини незгоди платника податку з рішенням Комісії;
- відомості про оскарження рішення Комісії до суду;
- вимоги платника податку, який подає скаргу;
- електронну адресу, на яку необхідно надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги.
Крім цього, платник податку може додавати до скарги пояснення та копії документів, завірені у встановленому порядку, які підтверджують інформацію, зазначену у заблокованій ПН/РК.
Порядок розгляду скарги та її наслідки
На відміну від розгляду пояснень і документів, які надсилаються платником для розблокування ПН/РК, розглядом скарги на відмову зареєструвати таку ПН/РК буде займатися лише одна Комісія (центрального рівня).
Строки розгляду скарги мають відповідати зазначеним у п. 56.23 ПКУ, тобто протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги ДФСУ. І термін розгляду скарги не може бути продовженим.
За результатами розгляду скарги Комісія з питань розгляду скарг приймає одне з таких рішень:
- задовольняє скаргу та скасовує рішення Комісії (мається на увазі Комісія, яка відхилила подані платником пояснення та документи і відмовилася реєструвати ПН/РК);
- залишає скаргу без задоволення та рішення Комісії без змін;
- залишає скаргу без розгляду.
Не прийняти скаргу ДФСУ не має права. А ось залишити без розгляду має. Втім, лише в одному випадку: якщо до прийняття рішення Комісії з питань розгляду скарг від платника податку, який її подав, до Комісії з питань розгляду скарг надійшла заява про відмову від скарги. І про це платника податку окремо повідомляють.
Зверніть увагу: якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН не надсилається платнику податків протягом 10-денного строку, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку. Задоволення скарги означає реєстрацію ПН/РК в ЄРПН (з урахуванням наявності достатнього ліміту, визначеного за п. 200-1.3 ПКУ).
***
Читайте також: