Нагадаємо, що ще у березні ДФСУ затвердила критерії ризиковості здійснення операцій та перелік показників, що визначають позитивну податкову історію платника податку відповідно (листи ДФСУ від 21.03.2018 р. №959/99-99-07-18 та №960/99-99-07-18). Про це ми розповідали в новині ось тут, а також докладно аналізували ці критерії в аналітиках тут і тут.
Проте Держрегуляторна служба вважає (лист від 19.04.2018 р. №3890/0/20-18), що їх затверджено без дотримання регуляторних процедур.
Адже критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, якими визначається позитивна податкова історія платників податків, мають на меті встановити норми права, які здійснюють безпосередній вплив на господарську діяльність суб'єктів господарювання, а відтак потребують обов'язкової процедури їх погодження. Натомість податківці затвердили їх власними листами, які, як підкреслює ДРСУ, не є нормативно-правовими актами, вони лише мають інформаційний характер і не встановлюють правових норм!
ДРС наголошує, що підтримує ініціативи щодо удосконалення механізмів роботи системи ризиків з ПДВ, зокрема, в частині встановлення прозорого та прогнозованого механізму зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН. Проте положення такого механізму повинні враховувати баланс інтересів усіх суб'єктів господарювання, населення та держави.
Таким чином, Держрегуляторна служба ставить під сумнів правову обґрунтованість та об'єктивність застосування механізму державного регулювання в частині визначених ДФС критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в ЄРПН.
Водночас звертаємо увагу, що Мінфін наказом від 06.04.2018 р. №409 визнав таким, що втратив чинність, свій же наказ від 13.06.2017 р. №567 «Про затвердження Критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та Вичерпного переліку документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних». Про це тут>>
Від редакції
Звертаємо увагу! За п. 10 Постанови №117 критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, визначає ДФС та надсилає на погодження Мінфіну в електронній формі через систему електронної взаємодії органів виконавчої влади.
Тобто наразі не встановлено порядку затвердження критеріїв у вигляді нормативно-правового акту. Хоча ДРС вважає такі критерії документами регуляторного характеру.
Відповіді від Мінфіну та ДФС на зауваження ДРС наразі не має. Про це повідомимо довідково.