Коментар до ІПК ДПС від 19.03.2021 р. №1071/ІПК/99-00-21-02-02-06
та ІПК ДПС від 18.03.2021 р. №1035/ІПК/99-00-21-02-02-06
Згідно з абз. 1 пп. 133.4.2 ПКУ доходи (прибутки) неприбуткової організації використовуються виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами. Якщо цю умову порушити, це призведе до втрати неприбуткового статусу.
Відповідно до цього на основі норм пп. 133.4.1 ПКУ податківці у коментованих консультаціях роблять висновок, що обов’язковими умовами перебування комунального некомерційного підприємства в статусі неприбуткової організації є, зокрема:
- заборона розподілу доходів (прибутків) або їх частини серед засновників (учасників), членів таких організацій, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування ЄСВ), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб;
- використання своїх доходів (прибутків) виключно для фінансування видатків на утримання такої неприбуткової організації, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених її установчими документами.
А що як неприбуткова організація витрачає власні кошти на своїх працівників? Зокрема, страхує їх? Це питання виникає не вперше і податківці вже надавали відповіді на нього.
Зокрема, у ІПК від 18.03.2021 р. №1035/ІПК/99-00-21-02-02-06 податківці розглянули можливість здійснення неприбутковою організацію таких видів страхування працівників:
- на випадок інфікування вірусом імунодефіциту людини медичних працівників (обов'язкове страхування згідно з Порядком №1642);
- у зв’язку зі захворюванням на інфекційні хвороби, пов'язаним з виконанням професійних обов'язків працівниками такого закладу;
- обов'язкове особисте страхування членів власної добровільної пожежної дружини згідно з Положенням №232;
а у ІПК 19.03.2021 р. №1071/ІПК/99-00-21-02-02-06 ДФСУ:
- страхування цивільно-правової відповідальності як власника транспортних засобів згідно зі Законом №1961-IV;
- забезпечення відповідних працівників, визначених ст. 7 та 8 Закону №2694-XII, спецодягом та спецхарчуванням;
- оплата інформаційно-консультаційних послуг, пов’язаних з напрямами діяльності неприбуткової організації;
- оплата попередніх та періодичних медоглядів працівників та послуг з проведення інструктажів, навчань з питань охорони праці, надання першої медичної допомоги потерпілим від нещасних випадків, правил поведінки у разі виникнення аварії у порядку, встановленому Законом №2694-XII.
І у всіх випадках (як в тих, коли страхування є обов’язковим, так і у випадках добровільного), щоб неприбуткова організація не втратила свій статус, податківці наголошують, що витрати мають бути здійснені в рамках статутної діяльності у законодавчо встановленому порядку. Тобто в ідеалі зазначені витрати мають бути прямо передбачені установчими документами неприбуткової організації або відповідати нормам цих документів. Звісно, що потрібен також наказ керівника організації, а також кошторис та первинні документи про понесені витрати.
У разі недотримання неприбутковою організацією вимог, встановлених п. 133.4 ПКУ, така організація підлягає виключенню з Реєстру з визначенням податкового зобов’язання з податку на прибуток відповідно до пп. 133.4.3 та 133.4.4 ПКУ.
***
Читайте також:
- Неприбуткова організація компенсувала працівникам тести на COVID-19: чи є це порушенням?
- Чи може неприбуткова організація здійснювати медстрахування працівників?
***
УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!