• Посилання скопійовано

Які податкові переваги для благодійників – платників податку на прибуток?

З 2025 року до кінця календарного року, в якому буде припинено або скасовано воєнний стан, «благодійний ліміт» збільшено до 8 відс. замість 4 відс. оподатковуваного прибутку попереднього звітного року. Податківці навели ще приклади застосування цієї різниці

Які податкові переваги для благодійників – платників податку на прибуток?

У Головному управління ДПС у Чернівецькій області нагадують, що на час дії воєнного стану в Україні запроваджено зміни до порядку коригування фінансового результату до оподаткування податкового (звітного) періоду на суму коштів (вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг), безоплатно перерахованих (переданих) неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій. 

Зміни передбачено Законом України від 25 лютого 2025 року №4254-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо стимулювання благодійництва у період воєнного стану» (далі – Закон №4254), який набрав чинності 16 березня 2025 року. 

Так, з 2025 року до кінця календарного року, в якому буде припинено або скасовано воєнний стан, збільшено «благодійний ліміт» до 8 відс. замість 4 відс. оподатковуваного прибутку попереднього звітного року при застосуванні абзацу першого підпункту 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 Податкового кодексу України (далі – Кодекс) для платників податку на прибуток підприємств, які проводять коригування фінансового результату до оподаткування. 

Умова застосування такого коригування – із загальної суми (вартості) благодійної допомоги більше 4 відс. оподатковуваного прибутку попереднього звітного року має бути  перераховано (передано) благодійним організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій. 

Відповідні зміни передбачено шляхом доповнення підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу пунктом 72

 

Приклади 

Загальні умови: за 2024 рік підприємством задекларовано оподатковуваний прибуток (рядок 04 Податкової декларації з податку на прибуток підприємств) у сумі 1 млн гривень. 

Приклад 1. 

У І кварталі 2025 року підприємством перераховано благодійну допомогу організаціям, які зареєстровані у Реєстрі неприбуткових установ та організацій, у розмірі 70 тис. грн, у тому числі: 

  • благодійній організації – 50 тис. грн, 
  • громадській організації – 20 тис. гривень. 

Розрахунково ліміт 4 відс. оподатковуваного прибутку 2024 року становить 40 тис. грн, ліміт 8 відс. оподатковуваного прибутку 2024 року – 80 тис. гривень. 

Допомога благодійній організації перевищує ліміт 4 відс. оподатковуваного прибутку 2024 року (50 тис. грн ˃ 40 тис. грн), тому підприємством для благодійної допомоги може бути застосований ліміт 8 відс. оподатковуваного прибутку 2024 року. 

Отже, підприємство не проводить за І квартал 2025 року коригування фінансового результату до оподаткування згідно з абзацом першим підпункту 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 Кодексу в межах ліміту 8 відс. оподатковуваного прибутку 2024 року (80 тис. грн) за операціями з надання благодійної допомоги неприбутковим організаціям у сумі 70 тис. гривень. 

Приклад 2. 

У І кварталі 2025 року підприємством перераховано благодійну допомогу організаціям, які зареєстровані у Реєстрі неприбуткових установ та організацій, у розмірі 70 тис. грн, у тому числі: 

  • благодійній організації – 30 тис. грн, 
  • громадській організації – 40 тис. гривень. 

Розрахунково ліміт 4 відс. оподатковуваного прибутку 2024 року становить 40 тис. грн, ліміт 8 відс. оподатковуваного прибутку 2024 року – 80 тис. гривень. 

Допомога благодійній організації сстановить менше встановленого ліміту 4 відс. оподатковуваного прибутку 2024 року (30 тис. грн. ˂ 40 тис. грн), тому підприємством для благодійної допомоги не може бути застосований ліміт 8 відс. оподатковуваного прибутку 2024 року. 

Отже, підприємство збільшує фінансовий результат до оподаткування за І квартал 2025 року відповідно до підпункту 140.5.9 пункту 140.5 статті 140 Кодексу на суму 30 тис. грн, тобто у сумі, що перевищує 4 відс. оподатковуваного прибутку 2024 року (40 тис. гривень). 

Зауважимо, що положення пункту 72 підрозділу 4 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу є окремою нормою, не пов’язаною з підпунктом 69.6 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Кодексу. 

Джерело: ДПС у Чернівецькій області

Рубрика: Оподаткування/Податок на прибуток

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Податок на прибуток»