Це – вже шістнадцятий (і перший у 2019 році) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно акцизному податку.
Від попередньої розсилки минуло більше місяця, подій за цей час сталося не дуже багато, але нам все одно є про що розповісти.
Сьогодні ми:
- поговоримо про зміни щодо акцизного податку у 2019 році;
- прокоментуємо нові правила оподаткування авіаційного палива;
- нагадаємо про випадки обов’язкового застосування РРО на АЗС;
- визначимося, коли складати акцизну накладну при використанні пального на власні потреби;
- дізнаємося, чи сплачувати акциз, якщо підакцизні товари зіпсовано;
- розповімо, як оподатковувати акцизом набори з підакцизних та непідакцизних товарів;
- нагадаємо, як визначається обсяг залишків пального для реєстрації акцизних накладних
Гарного вам читання!
***
Нові правила оподаткування акцизом імпорту бензинів та палива для реактивних двигунів
З 1 січня 2019 року змінилися правила оподаткування акцизом імпорту бензинів та палива для реактивних двигунів. Зокрема:
- ввезення бензинів авіаційних та палива для реактивних двигунів оподатковується за ставками акцизу, збільшеними у 10 разів;
- 10-кратний коефіцієнт не застосовується, коли імпортер або виробник бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів видав податковий вексель;
- вексель погашається без сплати коштами акцизного податку у разі підтвердження факту цільового використання бензинів авіаційних або палива для реактивних двигунів протягом строку, на який виданий такий вексель.
Продаж пального на АЗС – тільки із застосуванням РРО
Волинські податківці нагадали, що РРО застосовується, якщо розрахунки за продані нафтопродукти здійснюються готівкою та/або у безготівковій формі із застосуванням платіжних карток, талонів, відомостей на відпуск нафтопродуктів тощо.
Без РРО можна обійтися лише при відпуску оптових партій пального, розрахунки за які здійснено шляхом безготівкового переказу коштів з рахунку на рахунок, або шляхом взаємозаліку, або пального, яке знаходиться на відповідальному зберіганні та відпускається не через колонку АЗС.
Використовуєте пальне на власні потреби: коли складати акцизну накладну?
Дніпропетровські податківці наголосили, що акцизні накладні на обсяги використаного пального на власні потреби слід складати в день передачі пального з метою використання його у власній госпдіяльності. Зареєструвати таку акцизну накладну слід не пізніше 15 календарних днів, наступних за датою її складання.
Але так буде лише до 1 липня 2019 року. Після цієї дати строк реєстрації акцизної накладної на власне споживання буде залежати від того, звідки було використане пальне на власні потреби – з акцизного складу чи з акцизного складу пересувного (3 к.д.) чи з місця роздрібної торгівлі пальним (15 к.д.).
Під час транспортування були зіпсовані підакцизні товари – акцизу немає
Запорізькі податківці вказали, що норми ПКУ не відносять до об’єкта оподаткування акцизом обсяги зіпсованих, знищених, втрачених підакцизних товарів.
Тому нараховувати акциз у разі зіпсування алкоголю та тютюну не потрібно.
У набори включено підакцизні та непідакцизні товари – акциз сплачуємо тільки з підакцизних
Якщо підприємство здійснює операції з реалізації кінцевим споживачам наборів, до складу яких входять підакцизні та непідакцизні товари (наприклад, цукерки та алкогольні напої), то за такими операціями об'єктом оподаткування акцизним податком є операції з реалізації суб'єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів.
Тобто буде оподатковуватися акцизом вартість тільки підакцизного товару, а не всього набору. Для цього через РРО доведеться пробивати окремо підакцизні товари з набору і окремо – непідакцизні. Про це докладніше ми розповідали тут.
Як визначати обсяг залишків пального для реєстрації АН?
Податківці нагадали складові формули визначення обсягу залишків пального для реєстрації акцизних накладних:
∑АНакл = ∑АНаклОтр +∑АМитн + ∑ЗаявкиПоповн – ∑КоригЗаявкиПоповн – ∑АНаклВид – ∑Втрат.
При цьому суб’єкти господарювання – виробники пального визначають обсяг залишків пального, на який вони мають право зареєструвати АН в ЄРАН при реалізації виробленого товару, шляхом надсилання запиту до ДФС за формою J1302701.
До речі, з 1 липня 2019 року до формули буде включено новий показник ∑АмитнЕкспорт, який буде зменшувати результат формули та являє собою загальний обсяг експортованого пального, на який складені АН.
І наостанок – аналітика від редакції
Платників акцизного податку в 2019 році чекають великі зміни. Це стосується обігу як пального, так і спирту етилового. Щоправда, такі зміни запрацюють з липня 2019 року і вимагають прийняття підзаконних нормативних актів. Про це докладніше тут.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему акцизного податку ви знайдете тут, а консультацій – ось тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»