Це – девʼятий з початку року (сто пʼятий загалом та шостий під час війни) лист тематичної розсилки «Дебету-Кредиту», яка присвячена виключно податку на прибуток. З моменту написання попередньої розсилки минуло два тижні, тож нам є про що розповісти. А саме:
- зазначимо, чи виникають податкові різниці на суму медстрахування звільненого працівника;
- визначимося, як нараховувати податкову амортизацію на ОЗ, внесені до статутного капіталу;
- розкажемо, як резиденту Дія.Сіті коригувати фінрезультат у разі придбання майна у «єдинників»;
- повідомимо про появу проєкту наказу, яким встановлені правила підтвердження неможливості виконання податкових обовʼязків під час війни;
- розповімо, як у декларації з податку на прибуток треба відображати пільги з податку.
Гарного вам читання!
***
Медстрахування звільненого працівника: чи потрібно коригувати фінрезультат?
Дніпропетровські податківці підкреслили, що ПКУ не передбачено коригування фінансового результату до оподаткування відносно договорів добровільного медичного страхування та страхування додаткової пенсії у разі якщо застрахована особа – працівник вже немає трудових відносин із страхувальником.
Якщо при звільненні працівника строк дії договорів добровільного медичного страхування чи страхування додаткової пенсії не змінюється і такі договори не припиняються до завершення свого мінімального строку дії, то коригування, передбачене ст. 123-1 ПКУ, не застосовується.
ОЗ внесено до статутного капіталу: що буде з податковою амортизацією?
У податковому обліку не передбачено обмежень щодо нарахування амортизації на основні засоби та нематеріальні активи, внесені до статутного фонду підприємства, тому такі основні засоби та нематеріальні активи, які призначені для використання в господарській діяльності платника податку, підлягають податковій амортизації.
При цьому амортизації підлягає погоджена засновниками (учасниками) підприємства їх справедлива вартість з урахуванням витрат, передбачених п. 8 НП(С)БО 7 та п. 11 НП(С)БО 8 (п. 10 НП(С)БО 7, п. 14 НП(С)БО 8). Про це ми писали тут.
Як резиденту Дія.Сіті коригувати фінрезультат у разі придбання майна у «єдинників»?
У 2024 році розміри придбання майна, робіт, послуг (крім роялті) у платника єдиного податку протягом податкового (звітного) року, передбачені пп. 140.5.17 ПКУ, визначаються в розмірі, що перевищує 50% суми витрат від будь-якої діяльності, визначених за показниками Звіту про фінрезультати за попередній рік.
При цьому до витрат від будь-якої діяльності, визначених за показниками Звіту про фінрезультати, включаються витрати, пов’язані з операційною, фінансовою та інвестиційною діяльністю.
Резиденти Дія.Сіті – платники податку на прибуток підприємств на загальних підставах, які зареєстровані протягом 2024 року (новостворені), у цьому календарному році розрахунок частки вартості майна (робіт, послуг), придбаного (придбаних) у платників єдиного податку, проводять на підставі показників Звіту про фінансові результати (Звіту про сукупний дохід) за поточний річний звітний період.
Про це все ми писали тут.
Як у декларації з податку на прибуток треба відображати пільги з податку?
Дніпропетровські податківці зазначили, що у додатку ПП до декларації відображаються відомості щодо:
- коду пільги та найменування пільги за кожним видом податкових пільг з податку на прибуток підприємств згідно із довідником пільг, затвердженим ДПС;
- суми податку, не сплаченого до бюджету у зв’язку з отриманням податкової пільги (вивільнені від оподаткування кошти);
- строку користування податковою пільгою у звітному періоді;
- суми податкової пільги, що використана за цільовим призначенням.
Зокрема, графа 6 «Сума податкової пільги, що використана за цільовим призначенням» додатка ПП заповнюється у випадку, якщо податковим законодавством встановлено вимогу цільового використання податкової пільги з податку на прибуток підприємств. Якщо вимога про цільове використання стосовно пільги не передбачена, то графа 6 додатка ПП не заповнюється.
Як підтвердити неможливість виконання податкових обовʼязків під час війни: проєкт порядку від Мінфіну
29 червня Мінфін виклав на своєму сайті проєкт Наказу «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України та переліків документів на підтвердження».
Цей проєкт містить:
- Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов’язків;
- Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків – юридичної особи та її відокремленого підрозділу своєчасно виконати свій податковий обов’язок, у тому числі обов’язок податкового агента;
- Перелік документів, що підтверджують неможливість платника податків – фізичної особи, зокрема самозайнятої особи, своєчасно виконати свій податковий обов’язок, у тому числі обов’язок податкового агента.
Зауважимо, що у проєкті Порядку наголошено, що переліки документів мають рекомендований характер та не є вичерпними. Для підтвердження неможливості потрібно буде подавати заяву до ДПС разом з переліком відповідних документів. Про це докладно ми писали тут.
***
Наразі це все.
Більше новин на тему податку на прибуток ви завжди знайдете тут, а консультацій – тут.
До зустрічі!
Ваш «Дебет-Кредит»