• Посилання скопійовано

Електронні ТТН з 1 серпня – бути чи не бути?

На початку 2023 року Мінінфраструктури було анонсовано дві події: початок тестування е-ТТН, яке триватиме півроку, і запуск обов’язкових е-ТТН з 1 серпня. А що зараз?

Електронні ТТН з 1 серпня – бути чи не бути?

Тестування електронних ТТН розпочалося, і до нього і зараз можна приєднатися на добровільних засадах. Подробиці такого тестування можна дізнатися за посиланням. 

На першій сторінці цього сайту зазначено і нормативну базу проєкту. Повний перелік нормативки можна переглянути тут.

Проте найважливішими з них є чотири документи: 

Як бачимо, всі вони говорять про право застосовувати е-ТТН. Про обов’язок перейти лише на електронну форму поки що говорити зарано. І не те, щоб міністерство не докладало для цього зусиль – остання зустріч між провайдерами й учасниками проєкту відбулася нещодавно, 6 липня. І на ній обговорювалося, зокрема, і питання обов’язковості е-ТТН, наступних етапів тестування провайдерів та нормативного врегулювання використання е-ТТН. Новина про цю зустріч висить на сайті проєкту, однак про те, чи буде е-ТТН обов’язковою з 1 серпня, вже не анонсується. 

Отже, відповідь на запитання, яке часто ставлять зараз наші читачі, така: 

  1. Поки що е-ТТН знаходиться на стадії тестування;
  2. На час тестової експлуатації використання е-ТТН є добровільним. Поки що, навіть за умови використання електронних форм ТТН всіма трьома учасниками вантажоперевезення, бізнес все одно повинен мати одну паперову копію з усіма підписами. Саме її вимагають для перевірки інспектори Державної служби з безпеки на транспорті;
  3. Після того як використання е-ТТН стане обов’язковим, її не потрібно буде дублювати в паперовій формі. Проте з якої дати це відбудеться, нам наразі невідомо. 

Хоча на сайті проєкту і повідомляється, що «використання е-ТТН стане обов’язковим для всіх вантажних перевезень автомобільним транспортом на всій території України з 1 серпня 2023 року (у випадку якщо вантажоотримувачем є юрособа)», але Закон наразі цього не вимагає. 

А у ст. 1 Закону про автомобільний транспорт і зараз міститься таке визначення: 

товарно-транспортна накладна - єдиний для всіх учасників транспортного процесу (крім фізичних осіб, які здійснюють перевезення вантажу за рахунок власних коштів та для власних потреб) документ, призначений для обліку товарно-матеріальних цінностей на шляху їх переміщення, розрахунків за перевезення вантажу та обліку виконаної роботи, що може використовуватися для списання товарно-матеріальних цінностей, оприбуткування, складського, оперативного та бухгалтерського обліку, який складається у паперовій та/або електронній формі та містить обов’язкові реквізити, передбачені цим Законом та правилами перевезень вантажів автомобільним транспортом.

UPD_26/07/2023

Беручи до уваги зворотній зв’язок від бізнесу та звернення представників сфери перевезень автомобільним транспортом, рітейлерів, аграріїв та бізнес-асоціацій щодо викликів у переході на обов’язкове використання е-ТТН, Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України ухвалило рішення відтермінувати запровадження обов’язкового використання е-ТТН. 

У цьому році використання е-ТТН буде на добровільних засадах. Про це ми зазначали тут.

***

Читайте також:

Мінінфраструктури вирішило відтермінувати запуск е-ТТН: дата запуску наразі невідома

 

 

 

Автор: Бикова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»