• Посилання скопійовано

Технічні помилки в реєстрах Мінʼюсту: куди звертатися за виправленням?

Якщо технічну помилку виявлено після отримання заявником документів, відомості виправляються державним реєстратором на підставі заяви особи, відомості про речові права, обтяження речових прав якої містять помилку

Технічні помилки в реєстрах Мінʼюсту: куди звертатися за виправленням?

Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Одеса) розповідає, що помилки в реєстрах нерухомості – поширена проблема. Але не варто панікувати! У цьому дописі ви дізнаєтесь, як швидко та ефективно виправити технічні помилки, щоб захистити ваші права.

У законодавстві про державну реєстрацію прав відсутнє саме визначення поняття технічної помилки.

Проте простими словами технічні помилки – це помилки, які виникають через неточності під час внесення відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно (далі – Державний реєстр прав).

До технічних помилок можна віднести:

  1. Граматичні помилки – це порушення будь-якої граматичної норми – словотворчої, морфологічної, синтаксичної (наприклад, помилки у відмінюванні імен, прізвищ, адрес або інших реквізитів: «Андрієвичу» замість «Андрійовичу»).
  2. Друкарські помилки – це помилки, зроблені під час набирання друкованого тексту, які зазвичай виникають в результаті випадковості або недостатньої уваги до деталей (пропущені або зайві літери, числа чи символи: «просп. Наауки, 12, мм. Дніпро» замість «просп. Науки, 12, м. Дніпро»).
  3. Арифметичні помилки – це помилки у розрахунках площі, вартості та інших числових даних (неправильний розрахунок вартості земельної ділянки або зазначеної частки в праві власності).
  4. Помилки при завантаженні або обробці документів – помилки, що виникають через некоректну обробку або завантаження документів в електронну систему (неправильний формат файлів або їх відображення).

 

Технічна помилка – це не вирок!

Положеннями ст. 26 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі – Закон) визначено механізми виправлення технічних помилок.

Якщо документи за результатом розгляду заяви заявнику не видавалися – державний реєстратор самостійно виправляє таку помилку.

Якщо технічну помилку виявлено після отримання заявником документів, відомості виправляються державним реєстратором на підставі заяви особи, відомості про речові права, обтяження речових прав якої містять помилку.

Адміністративний збір за технічну помилку допущену з вини заявника – 0,04 прожиткового мінімуму для працездатних осіб (120 грн).

Адміністративний збір за помилку внесену в Державний реєстр прав з вини державного реєстратора не сплачується.

Також технічні помилки виправляються посадовою особою Міністерства юстиції України, його територіальним органом, або державним реєстратором на підставі відповідного рішення за результатом розгляду скарги на рішення, дії або бездіяльність державного реєстратора, суб’єкта державної реєстрації прав в порядку ст. 37 Закону.

Звертаємо увагу, що виправлення помилки, відомостей, що впливають на права третіх осіб, здійснюється державним реєстратором виключно за наявності згоди таких осіб або на підставі судового рішення. 

Джерело: Міністерство юстиції

Рубрика: Облік та звітність/Автоматизація

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Автоматизація»

  • ФОП у податковій відпустці, а ДПС нарахувала ВЗ: як скасувати?ʼ
    Рекомендації адвоката для всіх ФОПів, які опинилися в такій ситуації такі: слід надіслати до ДПС додатковий лист із проханням скасувати нарахування військового збору, у якому зазначити реєстраційний номер попередньо поданої заяви на відпустку
    06.06.2025624
  • Е-кабінет доопрацьовано: що та для кого змінилося?
    Е-кабінет доопрацьовано в частині використання еталонних довідників при внесенні заявником відомостей про країну громадянства, країну за місцем реєстрації та реквізитів рахунків фізичних осіб – благодійників до е-заяв за формами F1308303 та F1308402
    05.06.2025827
  • Як оновити ЕЦП від ІДД ДПС: алгоритм дій
    Оновити ЕЦП можна самостійно всього за кілька хвилин через сервіс дистанційного (повторного) формування сертифікатів за е-запитом. Дистанційно сформувати нові сертифікати зможуть лише ті користувачі, які мають чинні сертифікати
    04.06.202560
  • Як виправити помилки в полях заголовної частини ПН?
    Помилки у полях верхньої лівої частини ПН виправляються РК: у полі «Дата складання» зазначається дата виявлення помилки; у заголовній частині – дані із заголовної частини ПН; у розділі Б – зі знаком «-» (виводяться в «0») відповідні показники усіх рядків ПН
    03.06.202560
  • Як скасувати кваліфікований сертифікат ключа: поради ДПС
    Для скасування кваліфікованого сертифіката користувачу необхідно подати до представництва КНЕДП ДПС заяву на зміну статусу кваліфікованого сертифіката відкритого ключа
    02.06.202563