
Суб'єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для подальшого її переказу, зобов'язані вести у порядку, встановленому законодавством, облік товарних запасів на складах та/або за місцем їх реалізації, здійснювати продаж лише тих товарів (послуг), що відображені у такому обліку.
Зверніть увагу, що такі вимоги не поширюються на фізосіб - підприємців, які є платниками єдиного податку та не зареєстровані платниками ПДВ. Але мати первинні документи щодо придбання та продажу товарів і для них не є зайвим, адже податківці при перевірках часто (хоч і всупереч закону) вимагають їх наявність. Про це ми писали тут>>
Як правило, підставою для оприбуткування товарів є накладна типової форми №М-11, затверджена наказом Мінфіну №193. Але чинне законодавство дозволяє підприємствам розробляти і власні форми первинних документів. Головне, щоб такий первинний документ містив всі обов’язкові реквізити, які встановлені п. 2 ст. 9 Закону про бухоблік.
Про це говорять і податківці в ІПК від 12.11.2018 р. №4792/6/99-99-14-05-01-15/ІПК. Вони зазначають, що для оформлення надходження товарів підприємства роздрібної торгівлі можуть використовувати і типові форми первинної документації, і форми документів, розроблені на підприємстві й передбачені наказом про облікову політику (або іншим розпорядчим документом).
Таким чином, підприємства можуть використовувати і власнорозроблену форму накладної, однак за умови, що така форма затверджена наказом про облікову політику підприємства (або іншим розпорядчим документом).