Головна Усі новини Облік та звітність Облік окремих операцій

Ведення регістрів бухобліку в електронній формі: новий законопроект від Уряду

Законопроектом уточняються правила ведення регістрів бухгалтерського обліку в електронній формі та надання їх державним органам-контролерам за потреби

Нагадаємо, що, на відміну від первинних документів, регістри бухгалтерського обліку в Законі про бухоблік лише згадуються – визначення, що це таке, немає. Проте, в ст. 9 цього закону зараз встановлено три правила: 

  • інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов'язаних рахунках бухгалтерського обліку; 
  • регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, період реєстрації господарських операцій, прізвища і підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у їх складанні;
  • господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.

В усьому іншому для регістрів діють майже ті ж самі правила, що і до «первинки». Майже, але не всі! Тому тепер прийшов час вдосконалити цей закон щодо можливості складання цих регістрів в електронній формі. 

Проектом змін до ст. 9 Закону про бухобліку передбачено доповнення абзацом згідно якого регістри бухгалтерського обліку, складені в електронній формі, повинні відповідати вимогам законів України «електронні документи та електронний документообіг» та «про електронні довірчі послуги» та мати наступні реквізити:

  • назву документа (форми);
  • дату складання;
  • назву підприємства, від імені якого складено документ;
  • зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції;
  • посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення;
  • особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

З текстом Проекту закону можна ознайомитись за посиланням.

Ним також вводиться правило, що, якщо підприємство відповідно до вимог законодавства зобов’язане надавати органам державної влади показники бухгалтерського обліку та фінансової інформації в електронній формі, то ведення регістрів бухгалтерського обліку теж треба здійснювати саме в електронній формі.

Проте, враховано і те, що ще далеко не всі суб’єкти господарювання та органи влади перейшли на електронний документообіг. Тому, у разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку з використанням електронних засобів оброблення інформації, підприємство зобов’язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних державних органів у межах їх повноважень, передбачених законами.

Якщо ВРУ проголосує за цей законопроект, і Президент його підпише, закон набере чинності наступного дня за днем його офіційного опублікування. А КМУ має у 6-ти місячний термін привести власні нормативно-правові актив у відповідність до цього закону.

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор:
Станіслав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Облік та звітність / Облік окремих операцій
Теги:
Звітність , Первинні документи

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції.

Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!

Коментарі: 0

Новини по темі

Консультації по темі