• Посилання скопійовано

Як заповнити Звіт про контрольовані операції у разі безоплатної передачі рекламних зразків?

Податківці навели особливості заповнення Звіту про контрольовані операції у разі безоплатної передачі резидентом рекламних зразків

Як заповнити Звіт про контрольовані операції у разі безоплатної передачі рекламних зразків?

Південне міжрегіональне управління ДПС по роботі з великими платниками податків розповідає, що реклама – інформація про особу чи товар, розповсюджена в будь-якій формі та в будь-який спосіб і призначена сформувати або підтримати обізнаність споживачів реклами та їхній інтерес щодо таких особи чи товару (ст. 1 Закону України від 03.07.1996  №270/96-ВР «Про рекламу»).

Реклама має бути чітко відокремлена від іншої інформації, незалежно від форм чи способів розповсюдження, таким чином, щоб її можна було ідентифікувати як рекламу (ч. 1 ст. 9 Закону №270).

Відповідно до пп. 39.2.1.7 ПКУ господарські операції, передбачені пп. 39.2.1.1 (крім операцій, що здійснюються між нерезидентом та його постійним представництвом в Україні) і 39.2.1.5 ПКУ, визнаються контрольованими, якщо одночасно виконуються такі умови, зокрема:

  • річний дохід платника податків від будь-якої діяльності, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 150 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік;
  • обсяг таких господарських операцій платника податків з кожним контрагентом, визначений за правилами бухгалтерського обліку, перевищує 10 млн грн (за вирахуванням непрямих податків) за відповідний податковий (звітний) рік.

Підпунктом «а» пп. 39.2.1.4 ПКУ встановлено, що господарською операцією для цілей трансфертного ціноутворення є всі види операцій, договорів або домовленостей, документально підтверджених або непідтверджених, що можуть впливати на об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств платника податків. зокрема, але не виключно, операції з товарами, такими як сировина, готова продукція тощо.

Пунктом 44.2 ПКУ передбачено, що для обрахунку об’єкта оподаткування платник податку на прибуток використовує дані бухгалтерського обліку та фінансової звітності щодо доходів, витрат та фінансового результату до оподаткування.

Відповідно до п. 6 Національного положення (стандарту) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Мінфіну від 31.12.1999 №318 зі змінами та доповненнями, витратами звітного періоду визнаються або зменшення активів, або збільшення зобов’язань, що призводить до зменшення власного капіталу підприємства (за винятком зменшення капіталу внаслідок його вилучення або розподілу власниками), за умови, що ці витрати можуть бути достовірно оцінені.

Оскільки безоплатна передача рекламних зразків товару (готової продукції) має рекламний характер, то у момент їх вибуття собівартість списують до складу витрат на збут (п. 19 П(С)БО 16).

Таким чином, безоплатна передача рекламних зразків товару (готової продукції) впливає на визначення фінансового результату до оподаткування, відображеного у фінансовій звітності відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку або міжнародних стандартів фінансової звітності, результат якої є об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств.

Форму Звіту про контрольовані операції та Порядок складання Звіту про контрольовані операції затверджено наказом Мінфіну від 18.01.2016  №8.

Пунктом 20 розд. ІV Порядку №8 визначено, що у графі 16 проставляється ціна (тариф) за одиницю виміру предмета операції у валюті контракту (договору), зазначена у первинних документах, із точністю до другого знака після коми.

Відповідно до п. 24 розд. IV Порядку №8 у графі 20 зазначається загальна вартість контрольованої операції (за вирахуванням непрямих податків) у гривнях, за якою відповідна операція відображена в бухгалтерському обліку платника податку.

Резидент у разі безоплатної передачі рекламних зразків товару (готової продукції) нерезиденту під час заповнення розділу «Відомості про контрольовані операції» додатка до Звіту зазначає, зокрема, таку інформацію:

  • у графі 16 «Ціна (тариф) за одиницю виміру (без ПДВ) (у валюті договору/контракту)» – проставляється «0»;
  • у графі 20 «Загальна вартість операції (без вирахування непрямих податків) (грн)» – загальну вартість безоплатно переданих рекламних зразків товару (готової продукції) (за вирахуванням непрямих податків) у гривнях, за якою цей товар (готова продукція) відображений у бухгалтерському обліку резидента.

При цьому звертаємо увагу, що відповідно до пп. 39.2.1.9 ПКУ обсяг господарських операцій платника податків для цілей пп. 39.2.1.7 ПКУ обраховується за цінами, що відповідають принципу «витягнутої руки». Таким чином, відповідно до пп. 39.5.4.1 ПКУ у разі застосування платником податків під час здійснення контрольованих операцій умов, що не відповідають принципу «витягнутої руки», платник податків має право самостійно провести коригування ціни контрольованої операції і сум податкових зобов’язань за умови, що це не призведе до зменшення суми податку, що підлягає сплаті до бюджету.

Платники податку на прибуток, які в звітному періоді здійснювали контрольовані операції, для проведення самостійного коригування ціни контрольованої операції і сум податкових зобов’язань складають та подають Додаток ТЦ до Податкової декларації з податку на прибуток підприємств.

Джерело: ДПС по роботі з великими платниками податків

Рубрика: Облік та звітність/Звітність

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Звітність»