З 10 червня 2021 року ведемо облік трудових книжок по-новому
10 червня набрав чинності Закон від 05.02.2021 р. №1217-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі».
Про запровадження електронних трудових книжок ми вже писали неодноразово (наприклад, стаття «ДК», роз’яснення ПФУ або відео «7 хвилин» тут чи тут). А про основні аспекти роботи з трудовими книжками (електронними та паперовими) вже з 10 червня читайте у свіжому матеріалі.
Увага! Через місяць, 11 липня стартує кампанія з оновлення інформації про бенефіціарів
Мінфін наказом від 19.03.2021 р. №163 нарешті затвердив Положення про форму та зміст структури власності. Воно є офіційним документом, який з метою встановлення кінцевого бенефіціарного власника юридичної особи має в обов’язковому порядку надаватись державному реєстратору.
Подавати відомості щодо бенефіціарів слід буде протягом трьох місяців після набрання чинності наказу (це відбудеться через місяць з дня його офіційного опублікування). Наказ опублікований в «Урядовому кур'єрі» 11.06.2021 р. Тобто кампанія з оновлення інформації про власників в ЄДР почнеться 11 липня.
Про все, що юрособам треба знати про цю процедуру, читайте в аналітичній статті від нашого юриста.
З 9 червня – вся країна в зеленій зоні!
За даними МОЗ, з 9 червня всі регіони України та Київ – в «зеленій» зоні. Відповідно діють такі обмеження:
- масковий режим у громадських будівлях,
- масові заходи за участю понад 50 осіб,
- кінотеатри та заклади культури з наповненістю не більше 50% місць у кожному окремому кінозалі або залі,
- перевезення пасажирів тільки в межах сидячих місць,
- відвідування закладів дошкільної, шкільної, позашкільної та спеціалізованої освіти, якщо на самоізоляції понад 50% дітей та персоналу закладу.
Зверніть увагу, що в «зелену» зону переводить МОЗ, але остаточне рішення повинна прийняти держкомісія ТЕБ та НС. Після її рішення всі області офіційно стануть «зеленими».
Уряд пом’якшив карантинні обмеження
Про це йдеться у постанові КМУ від 02.06.2021 р. №583, Зокрема, дозволено:
- проведення масових заходів, у тому числі в розважальних закладах та закладах громадського харчування. Проте за умови, що на одну людину буде виділено 4 квадратних метри площі будівлі, території або при заповненості на більше двох третин місць;
- цілодобову роботу ресторанів (а відстань між столиками зменшено з 2 до 1,5 метрів);
- приймати відвідувачів в кінотеатрах та інших закладах культури при наповненості залів не більше ніж на 2/3 місць. Обмеження не застосовуються, якщо у всіх учасників і організаторів заходу негативний ПЛР чи експрес-тест на коронавірус, або документ, що підтверджує отримання двох доз вакцини.
Водночас МОЗ пропонує продовжити карантин в Україні на літній період, оскільки його ще не подолано. Відповідну пропозицію планують внести до 23 червня, а до 30 червня діють раніше запроважені обмеження.
Е-лікарняні: що нового?
З 1 червня заплановане поетапне впровадження електронної форми листків непрацездатності, сформованих на підставі медвисновків про тимчасову непрацездатність. У зв’язку з цим нормативні акти приводяться у відповідність до законодавства, а МОЗ та ФСС починають роз’яснювати нюанси оформлення, отримання та оплати таких лікарняних.
Так, за минулий тиждень:
- оприлюднено проєкт порядку видачі (формування) е-лікарняних від МОЗ. У ньому прописані правила видачі (формування) листків непрацездатності на підставі даних, що надходять з Електронного реєстру листків непрацездатності;
- ФСС роз’яснила, як будуть оплачуватися е-лікарняні. За ним, отримання е-лікарняного не впливає на процедуру призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення від ФССУ. Але заяви-розрахунки за е-лікарняними мають подаватися роботодавцями окремо від заяв-розрахунків, сформованих за паперовими лікарняними листками;
- У МОЗ розповіли про нюанси оформлення та отримання е-лікарняних. Так, до 1 вересня для окремих видів хвороб та на допомогу по вагітності та пологах будуть формуватися лікарняні листки тільки в паперовій формі. Також в паперовій формі будуть видаватися лікарняні листки щодо продовження хвороби.
Презентацію МОЗ про те, як отримати е-лікарняний, дивіться тут. А про нюанси проходження е-лікарняного на підприємстві для нарахування читайте тут.
Рада може скасувати перенесення робочих днів через свята
Комітет з питань соціальної політики ВРУ рекомендував прийняти за основу законопроєкт №4597 щодо заборони перенесення вихідних та робочих днів через свята.
На думку нардепів, надмірна кількість перенесень робочих днів «негативно впливає на продуктивність праці, мінімізує можливості роботи з інвесторами та донорами і назагал формує негативну репутацію бізнеспотенціалу України у світі». А ще – «є типовою радянською традицією, яка до сьогодні зберігається в деяких пострадянських країнах, зокрема, в Росії».
Юросіб та ФОПів зобов'яжуть надавати електронну адресу
Комітет з правової політики зареєстрував доопрацьований законопроєкт №3680-д про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо використання електронних адрес.
За ним юридичні особи та ФОПи в обов’язковому порядку упродовж 6 місяців з дня набрання чинності законом зобов’язані будуть подати держреєстратору відомості про свою адресу офіційної електронної пошти в ЄДРПОУ.
Зміни до податкового законодавства: презентація від Мінфіну
Нагадаємо, що законопроєкт №5600, розроблений Мінфіном, пропонує внести зміни до ПКУ та деяких законодавчих актів України. Основною метою цих змін є забезпечення збалансованості бюджетних надходжень шляхом протидії схемам з ухилення від оподаткування, створення прозорого конкурентного середовища, підвищення ефективності використання економічних ресурсів країни.
Ключові нововведення Мінфін навів у своїй у презентації.
Змінено вимоги щодо створення контрольної стрічки в е-формі у РРО, ПРРО та модемів
Мінфін наказом від 29.03.2021 р. №184 вніс зміни до:
- Вимог щодо створення контрольної стрічки в електронній формі у РРО, ПРРО;
- Порядку передачі електронних копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків РРО, ПРРО.
Вони приводяться у відповідність для врегулювання можливості застосовувати в ПРРО, у тому числі, удосконаленого електронного підпису та/або удосконаленої електронної печатки для засвідчення особою, яка проводить розрахункову операцію, розрахункових документів та передачі інформації від ПРРО до фіскального сервера ДПС.
Хоча КМУ вже змінив постанову щодо реалізації фіскальних функцій програмними реєстраторами розрахункових операцій (ПРРО) для різних та окремих сфер застосування (про це ми писали тут), але без інших змін новації не будуть працювати.
Що нового у ДПС?
- Як ДПС бореться з незаконним від'ємним значенням ПДВ? На сьогодні за 165 охопленими податковим контролем ризиковими декларантатами від’ємного значення комісіями прийнято рішення щодо їх відповідності цим критеріям та заблоковано приблизно 2,4 млрд грн реєстраційного ліміту в CЕА ПДВ.
- Чи треба ФОПу-працівнику при несплаті ЄСВ подавати додаток 1 до єдиної звітності? ДПСУ зазначила, що фізособи-«єдинники», які мають основне місце роботи, та за яких роботодавцем сплачено ЄСВ у розмірі не менше мінімального страхового внеску за всі календарні місяці року, додаток 1 до декларації не заповнюють та не подають.
- Як правильно вести касову книгу? ДПС по роботі з великими платниками податків зауважила, що підприємства за умови забезпечення належного зберігання касових документів мають право вести касову книгу в електронній формі.
Інші новини
- Індекс інфляції за травень – 101,3%. За даними Держстату, інфляція на споживчому ринку у травні 2021 р. порівняно з квітнем 2021 р. становила 1,3%, з початку року – 6,1%.
- Хто може отримати міжнародне свідоцтво про вакцинацію? У МОЗ розповіли, що таке свідоцтво можна отримати тільки в паперовій формі одразу після щеплення другою дозою вакцини або в будь-якому медичному закладі, підключеному до електронної системи охорони здоров'я, зокрема, в сімейного лікаря, для пред'явлення за потреби при перетині державного кордону.
- Опубліковано Закон про заборону використання пластикових пакетів. Цей Закон регулює обіг пластикових пакетів та має на меті стимулювати розвиток виробництва біорозкладних пластикових пакетів. Запрацює він з 10 грудня.
Наостанок – нагадування для тих, хто хоче перейти на спрощену систему
Якщо ви хочете перейти на спрощену систему оподаткування з 3 кварталу 2021 року (або змінити групу спрощеної системи), то заяву потрібно подати не пізніше вівторка, 15 червня 2021 року. Зробити це можна особисто, надіслати поштою з повідомленням про вручення або засобами електронного зв’язку в електронній формі. Сам бланк можна знайти у нас на сайті.
Про перевірки Держпраці та ДПС від А до Я говоритимемо на БЕЗКОШТОВНИХ майстер-класах від Олександра Смирнова вже СЬОГОДНІ!
Якщо вас цікавить, які перевірки тепер не підпадають під дію мораторію та як законно уникати штрафів та оскаржити рішення контролерів, тоді ласкаво просимо до перегляду!
На вас чекають три насичені online-зустрічі, після яких зможете:
- Якісно підготуватися до перевірки;
- Визначити, чи є підстави для перевірки Вашого підприємства цього року;
- Не допустити перевищення прав перевіряючих;
- Обґрунтовано оскаржити дії перевіряючих.
А ще на одному із прямих ефірів проведемо розіграш коштовної прикраси!
Приєднуйтесь, розпочинаємо трансляцію об 11:00!
До зустрічі через тиждень!
Ваш «Дебет-Кредит»