• Посилання скопійовано

Якщо бухгалтер є одночасно начальником відділу кадрів: нюанси

На підприємстві з метою зменшення витратного навантаження функції кадровика виконує бухгалтер. В яких випадках це не заборонено? Як делегувати такий обов’язок бухгалтеру? Як проставляти підпис у трудовій книжці?

Якщо бухгалтер є одночасно начальником відділу кадрів: нюанси

Нещодавно Держпраці надала роз'яснення, що відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на керівника підприємства, установи, організації. Докладніше >>

При цьому згідно з п. 7.2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників (далі - Інструкція№58), трудові книжки заповнює особа, яка відповідає за ведення трудових книжок.

За нормами Інструкції №58 тільки у  разі  звільнення  працівника  всі записи про роботу і нагороди, що внесені у трудову  книжку  за  час  роботи  на  цьому підприємстві, засвідчуються  підписом  керівника  підприємства або спеціально уповноваженою ним особою та печаткою  підприємства  або печаткою відділу кадрів (п. 4.1 Інструкції №58).

Зміна записів у трудових книжках про прізвище, ім'я, по батькові і дату народження завіряється підписом керівника (п. 2.12 Інструкції №58). 

Таким чином, хоча відповідальність за ведення кадрового обліку покладається на керівника підприємства, він може покласти цей обов’язок на іншу, спеціально уповноважену ним особу. Зокрема, і на бухгалтера підприємства. В такому випадку вже бухгалтер підприємства є посадовою особою, яка нестиме відповідальність за ту частину кадрового обліку, яку вона веде. 

Зазначимо, що у листі Мінпраці від 06.03.2006 р. №09-96 фахівці Міністерства наголошували, що  за наявності у штаті посади начальника відділу кадрів його обов’язки не можуть покладатися на іншу особу. Отже, якщо у штатному розкладі передбачено посаду начальника відділу кадрів, і саме особа, яка займає цю посаду має вести кадровий облік, то бухгалтер може вести такий облік лише в режимі замісництва або суміщення посад.

Читайте також: Сумісництво і замісництво - у чому різниця?

Якщо виконання обов’язків з ведення кадрового діловодства буде доручено бухгалтеру у порядку суміщення посади інспектора з кадрів, то при засвідченні записів при звільненні у трудових книжках працівників бухгалтер має зазначати назву посади «інспектор з кадрів».

Із цього роз’яснення можна зробити і інший висновок: якщо на підприємстві за штатним розкладом не передбачено начальника відділу кадрів, обов'язки кадровика може бути покладено на іншого працівника, наприклад, на бухгалтера. Але в такому випадку таке доручення має бути прописано у посадовій інструкції бухгалтера.

Для цього у посадовій інструкції бухгалтера потрібно визначити конкретний перелік обов’язків щодо ведення кадрового діловодства, у т. ч. щодо ведення, обліку, зберігання та видачі трудових книжок працівників.

Окремим пунктом слід надати бухгалтеру право засвідчувати своїм підписом записи в трудових книжках працівників.

На практиці керівник може прийняти рішення про делегування бухгалтеру права підпису в трудових книжках через видання наказу про таке делегування. І, якщо обов’язок щодо засвідчення своїм підписом записи в трудових книжках працівників було делеговано бухгалтеру відповідним наказом, то  при засвідченні записів у трудовій книжці при звільненні працівника бухгалтер має зазначати свою посаду. 

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини»