• Посилання скопійовано

Скасування трудових книжок і електронний трудовий стаж: аналіз проекту постанови КМУ

ПФУ оприлюднив проект постанови КМУ, яким затверджено Порядок обліку трудової діяльності працівників в електронній формі. Крім того, Мінфіну доручено переглянути форму звіту з ЄСВ

Скасування трудових книжок і електронний трудовий стаж: аналіз проекту постанови КМУ

Нагадаємо, що на початку жовтня міністр КМУ Дмитро Дубілет анонсував скасування трудових книжок в Україні. "Сподіваюсь, скасуємо до кінця року",  - зазначив міністр.

Крім того, він повідомив про запуск законопроекта та постанови Кабміну. Обидва проекти вже оприлюднені на сайті Пенсійного фонду:

  • законопроект "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі";
  • проект постанови КМУ "Про заходи щодо поетапного впровадження обліку трудової діяльності працівника в електронній формі".

Про законопроект ми вже розповідали ось тут. Тепер розглянемо норми проекту постанови КМУ.

 

Що передбачено проектом постанови КМУ?

Документом затверджується Порядок обліку трудової діяльності працівників в електронній формі. Він визначає механізм організації обліку трудової діяльності працівників, фізичних осіб-підприємців, осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, які надали згоду на обробку даних про набутий ними трудовий стаж, в електронній формі.

Встановлено, що дані, наявні в реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування, прийматимуться для підтвердження наявного трудового стажу для укладення трудового договору, призначення пенсій та інших цілей, передбачених законодавством.

Проєктом Порядку, зокрема, запропоновано встановити, що подання відомостей про трудову діяльність працівників, фізичних осіб-підприємців, осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, здійснюється лише особами та за осіб, які виявили таке бажання.

Подання відомостей пропонується здійснювати засобами веб-порталу електронних послуг ПФУ у вигляді сканованих або оцифрованих копій передбачених законодавством документів (трудової книжки, довідок та інших документів) з обов’язковим накладанням страхувальником або застрахованою особою кваліфікованого електронного підпису. З огляду на це, ПФУ має визначити порядок подання відомостей про трудову діяльність працівника в електронній формі, забезпечити створення та надання на безоплатній основі особам, які виявили бажання подати відомості, передбачені цією постановою, відповідних програмних засобів.

Обробку відомостей про трудову діяльність працівників передбачається здійснювати в складі персональної облікової картки застрахованої особи у реєстрі застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування протягом строку, передбаченого частиною третьою статті 20 Закону про ЄСВ.

Також передбачаються механізми доступу до цієї інформації осіб, якої вона стосується, а за її згоди – третіх осіб.

Крім того, Міністерству фінансів доручено переглянути форму звіту з ЄСВ з метою обліку відомостей про посади, кваліфікацію та умови праці застрахованих осіб.

***

Читайте також:

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини»