• Посилання скопійовано

Як Уряд пропонує стимулювати працевлаштування безробітних: новий законопроєкт

Д. Шмигаль зареєстрував у ВРУ законопроєкт №6067 щодо реформування служби зайнятості, соціального страхування на випадок безробіття, сприяння продуктивній зайнятості населення, у тому числі молоді, та впровадження нових активних програм на ринку праці

Як Уряд пропонує стимулювати працевлаштування безробітних: новий законопроєкт

16 вересня 2021 року у ВРУ зареєстровано урядовий законопроєкт №6067 "Про внесення змін до деяких законодавчих актів щодо реформування служби зайнятості, соціального страхування на випадок безробіття, сприяння продуктивній зайнятості населення, у тому числі молоді, та впровадження нових активних програм на ринку праці" (завантажити).

А саме зміни будуть внесені до КЗпП, законів „Про місцеве самоврядування в Україні”, „Про місцеві державні адміністрації”, „Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття”„Про зайнятість населення” та „Про забезпечення прав і свобод внутрішньо переміщених осіб”.

 

Чому вносять зміни?

Як зазначено у пояснювальній записці, Україна має один із найвищих показників безробіття в регіоні Центрально-Східної Європи. Кількість безробітного населення (за методологією МОП) у віці 15-70 років в середньому за 2020 рік, порівняно з 2019 роком, зросла на 187 тис. осіб та становила 1,7 млн осіб. Рівень безробіття населення у віці 15 років і старше (за методологією МОП) зріс з 8,2% до 9,5% робочої сили відповідного віку у 2020 році. Зростання обсягів та рівня безробіття відбулося як серед жінок, так і серед чоловіків, при чому найвищий рівень безробіття спостерігався у молоді віком 15-24 роки (19,3%), а найнижчий – у осіб віком 30-34 роки (8,2%).

Високий показник безробіття осіб у віці 15-24 років, на думку Уряду, формує молодь, яка була непрацевлаштована після закінчення навчальних закладів. Основними причинами молодіжного безробіття є відсутність досвіду роботи, відірваність знань від практики, непідготовленість до роботи в реальному бізнесі та нерозуміння того, як цей бізнес працює.

 

Що пропонується? 

1. Замінити неефективний механізм квотування працевлаштування, а саме запровадити компенсації роботодавцям частини витрат на оплату праці або ЄСВ за працевлаштування деяких категорій зареєстрованих безробітних, зокрема, молоді.

Так, за оновленою ст. 26 Закону „Про зайнятість населення”, роботодавцю, який працевлаштовує громадян, зазначених в пунктах 1, 2, 3, 5, 7 та 10 частини першої статті 14 цього Закону, та, які перебувають у статусі зареєстрованого безробітного понад 1 місяць, за направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, строком не менше ніж на два роки пропонують компенсувати фактичні витрати у розмірі ЄСВ за відповідну особу за місяць, за який він сплачений, але не більше подвійного розміру мінімального страхового внеску. Загальна тривалість виплати компенсації становить 12 місяців.

Роботодавцю, який за направленням територіальних органів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, працевлаштовує строком не менше ніж на один рік осіб, яким до настання права на пенсію за віком залишилося не більше 5 років, осіб, зазначених в пунктах 6 та 8 частини першої статті 14 цього Закону, та, які перебувають у статусі зареєстрованого безробітного понад 1 місяць, пропонують компенсувати 50% фактичних витрат на оплату праці, але не вище розміру мінімальної заробітної плати. 

2. Сприяти працевлаштуванню довгострокових безробітних шляхом надання компенсації роботодавцям витрат ЄСВ.

За новою ст. 26-1 Закону „Про зайнятість населення”, роботодавцю, що працевлаштовує особу, яка перебуває у статусі зареєстрованого безробітного понад шість місяців, пропонується строком не менше ніж на два роки компенсувати фактичні витрати у розмірі ЄСВ за відповідну особу за місяць, за який він сплачений, але не більше подвійного розміру мінімального страхового внеску. Загальна тривалість виплати компенсації становить 12 місяців.

3. Запровадити надання фінансової допомоги для започаткування підприємницької діяльності. Порядок надання такої допомоги, її граничний розмір та повернення, має затвердити Кабінет Міністрів України.

4. Змінити підходи до:

  • умов, тривалості та розмірів виплати допомоги по безробіттю, зокрема посилити страхові принципи (чим більший страховий стаж – тим більший розмір допомоги по безробіттю) та послабити до безробітних санкції за звільнення з останнього місця роботи за власним бажанням без поважних причин;
  • фінансування громадських робіт та скасування тимчасових робіт, як таких, що не сприяють мотивації до праці;
  • підбору підходящої роботи для безробітного (врахування, зокрема транспортної доступності, розміру заробітної плати залежно від тривалості безробіття).

 

Коли наберуть чинності ці зміни?

Наразі це лише законопроєкт. У разі ж його прийняття ВРУ він набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування (крім абзаців двадцять другого — тридцять першого підпункту 4 пункту 4, підпунктів 7, 10 — 15 пункту 5 розділу I цього Закону, які наберуть чинності через шість місяців з дня набрання чинності цим Законом).

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини»