Управління інспекційної діяльності у Харківській області Північно-Східного міжрегіонального управління Державної служби з питань праці розповідає, чи можливо покласти обов’язки служби охорони праці на посадову особу кадрового підрозділу або іншу посадову особу у виконавчому органі місцевого самоврядування у разі відсутності штатної одиниці відповідального за охорону праці.
Поряд з наділеними законодавством повноваженнями будь-який орган місцевого самоврядування – це установа, де є роботодавець та працівники, що працюють за трудовими договорами, наслідком чого є поширення дії Закону України від 14.10.1992 №2694-XII «Про охорону праці» (далі – Закон) і на органи місцевого самоврядування як на юридичні особи, що використовують найману працю.
Відповідно до ст. 15 Закону на підприємстві з кількістю працюючих 50 і більше осіб роботодавець створює службу охорони праці відповідно до Типового положення про службу охорони праці, НПАОП 0.00-4.35-04, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 15.11.2004 №255, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 1 грудня 2004 року за №1526/1025.
На підприємстві з кількістю працюючих менше 50 осіб функції служби охорони праці можуть виконувати в порядку сумісництва особи, які мають відповідну підготовку.
На підприємстві з кількістю працюючих менше 20 осіб для виконання функцій служби охорони праці можуть залучатися сторонні спеціалісти на договірних засадах, які мають відповідну підготовку.
Служба охорони праці підпорядковується безпосередньо роботодавцю.
Отже, з огляду на вищевикладене, покладення обов’язків виконання функцій служби охорони праці на іншу посадову особу, яка має відповідну підготовку, у виконавчому органі місцевого самоврядування можливе за умови сумісництва (з кількістю працюючих менше 50 осіб) або на договірних засадах зі сторонніми спеціалістами (з кількістю працюючих менше 20 осіб).