• Посилання скопійовано

Бізнес обговорив питання бронювання та військового обліку працівників

Якщо вже є рішення Мінекономіки щодо бронювання працівника, обов’язково треба ще проконтролювати разом із територіальним центром комплектування, щоби цю особу було внесено на спеціальний військовий облік

Бізнес обговорив питання бронювання та військового обліку працівників

Тема бронювання працівників в умовах воєнного стану не втрачає актуальності. Порядок бронювання вже неодноразово змінювався, що додало нових випробувань для бізнесу.

13 червня 2023 року під час засідання Робочої групи з корпоративної безпеки Південноукраїнського офісу ЕВА обговорили бронювання та військовий облік працівників. Разом з Катериною Олійник, партнеркою та співкерівницею практики інтелектуальної власності та TMT Arzinger та Ксенією Лотош, юристкою практики трудового права Arzinger зупинились на алгоритмі бронювання працівників, критеріях віднесення підприємств до критично важливих з метою бронювання, особливостях бронювання директорів та їхніх заступників тощо.

Так, новий порядок бронювання працівників за Постановою КМУ від 27.01.2023 №76 насамперед було запроваджено, аби адаптувати попередню практику. Також було додано такий важливий критерій, як можливість бронювання працівників критично важливими підприємствами. І цей критерій (критичної важливості підприємства) досі залишається найбільш використовуваним.

Важливі поради:

  • Саме кількість військовозобов’язаних, а не кількість працівників підприємства є базою для визначення 50% осіб, які підлягають бронюванню.
  • Якщо вже є рішення Мінекономіки щодо бронювання працівника, обов’язково треба ще проконтролювати разом із територіальним центром комплектування, щоби цю особу було внесено на спеціальний війковий облік.
  • Наразі на практиці немає суттєвих перепон для виїзду у відрядження за кордон чоловіків, які мають відповідні витяги.
  • Погодження списків військовозобов’язаних із Генеральним штабом Збройних сил України є найбільш затратним у часі вирішення питанням, з яким стикається бізнес. Так, чим більшим буде список, який ви подаєте на погодження, тим більше часу займе його розгляд, і навіть можливе повернення цього списку без розгляду. Тому краще подавати осіб на бронювання частинами, диференціювати окремі категорії працівників і таким чином пришвидшити цей процес погодження.
  • Щодо осіб, які мають дефіцитні військові спеціальності: в публічному доступі немає інформації, які саме спеціальності військово-офіцерського складу є дефіцитними. І відповідно, якщо такі особи є у списку, він теж може бути поверненим.
  • Важливо пам’ятати, що кожен випадок бронювання є особливим та потребує комплексного та індивідуального підходу.

Нагадаємо, що понад 80% компаній, які входять до Європейської Бізнес Асоціації, заявили про мобілізацію значної кількості працівників. У половини з цих компаній мобілізували до 10% від військовозобов’язаних працівників. Це створює серйозні проблеми в їхній роботі. Найважчою є ситуація для невеличких компаній та підприємств. Ця проблема характерна не лише для центру, це проблема регіональна. Ми сподіваємося, що між забезпеченням військових потреб та стабільністю економіки буде знайдено золоту середину.

***

Всі новини на тему бронювання працівників дивиться тут.

Джерело: Європейська Бізнес Асоціація

Рубрика: Праця та соціальний захист/Трудові відносини

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Трудові відносини»