Мінпраці роз’яснило питання вдосконалення нормативно-правових актів, які визначають рівень та порядок надання державної соцдопомоги малозабезпеченим сім’ям, а також сім’ям з дітьми.
У 2010 р. Міністерство зверталося до заінтересованих органів виконавчої влади щодо запровадження у 2011 р. Методики обчислення сукупного доходу сім’ї без урахування в ньому сум сплачених податків та внесків до фондів загальнообов’язкового соцстрахування, але оскільки обчислення сукупного доходу сім’ї для призначення державної соцдопомоги без врахування сум сплачених податків та внесків до фондів соцстрахування потребуватиме додаткових видатків з бюджету, знайти які в умовах фінансово-економічної кризи немає можливості, пропозиція не була підтримана.
Так само й скасування показника «рівень забезпечення прожиткового мінімуму» при визначенні права на надання та розмірів державної соцдопомоги малозабезпеченим сім’ям потребує додаткових бюджетних коштів.
Нагадаємо, Законом «Про Державний бюджет України на 2011 рік» встановлено рівень забезпечення прожиткового мінімуму (гарантований мінімум), рівень забезпечення прожиткового мінімуму встановлено у відсотковому співвідношенні до прожиткового мінімуму для основних соціальних і демографічних груп населення (для працездатних осіб — 21%, для дітей — 50%, для осіб, які втратили працездатність, та інвалідів — 75% відповідного прожиткового мінімуму).
Щодо поетапного збільшення розміру допомоги для догляду за дитиною до досягнення трирічного віку Мінпраці нагадує, що така допомога призначається і здійснюється в розмірах і порядку, визначених КМУ. А сааме: Порядком призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми (постанова КМУ від 27.12.2001 р. №1751) передбачено, що допомога для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку виплачується у розмірі, що дорівнює різниці між 100% прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб, та середньомісячним сукупним доходом сім’ї у розрахунку на одну особу за попередні шість місяців, але не менш як 130 грн.
З 01.01.2010 р. запроваджено максимальний розмір цієї допомоги малозабезпеченим особам на рівні прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб.
Програмою економічних реформ на 2010 ? 2014 рр. «Заможне суспільство, конкурентоспроможна економіка, ефективна влада» передбачено перехід до принципу адресності для всіх видів соцпідтримки, за винятком допомоги при народженні чи усиновленні дитини, інвалідам з дитинства й дітям-інвалідам.
Тож Мінпраці вважає, що всі види державної соціальної підтримки повинні мати адресний характер та надаватися з урахуванням матеріального становища сімей.