Кабмін постановою від 31.03.2021 р. №323 виклав у новій редакції Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього.
Переглянути новий Порядок можна тут.
Постанова набере чинності з дня її опублікування та застосовується з 1 травня 2021 року. Офіційне опублікування відбулося 9 квітня 2021 року в «Урядовому кур'єрі» №68. Тобто нова редакція Порядку буде діяти з 1 травня.
Постановою фактично оновлено алгоритм видачі листків непрацездатності для електронізації послуги «е-лікарняний».
Як зазначено у самому Порядку, Реєстр буде вестися з метою забезпечення накопичення, зберігання, обліку та використання інформації про сформовані (видані), продовжені листки непрацездатності для реалізації прав застрахованих осіб на отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, оплату перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, а також для проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності.
Реєстр формуватиме та буде вести Пенсійний фонд, який є володільцем інформації, що міститься в ньому. Суб’єктами інформаційного обміну є НСЗУ, Пенсійний фонд України, Фонд соціального страхування.
Ведення Реєстру передбачатиме:
- створення записів у Реєстрі;
- оброблення в Реєстрі інформації про листки непрацездатності та інформації, що надходить із джерел, визначених підпунктами 1—5 пункту 8 цього Порядку;
- формування єдиного реєстраційного номера листка непрацездатності;
- пошук відомостей у Реєстрі;
- внесення змін до Реєстру;
- передачу інформації між суб’єктами інформаційного обміну, інформаційну взаємодію їх інформаційно-телекомунікаційних систем;
- формування повідомлень суб’єктам інформаційного обміну, застрахованим особам, страхувальникам;
- надання відомостей з Реєстру застрахованим особам, страхувальникам, Держпраці;
- використання довідників і класифікаторів державних реєстрів, а також Національного класифікатора НК 025:2019 "Класифікатор хвороб та споріднених проблем охорони здоров’я", україномовного варіанта Міжнародної класифікації первинної медичної допомоги ICPC-2-E;
- функціонування порталу послуг для забезпечення доступу до інформації, що обробляється в Реєстрі, отримання відомостей з Реєстру, періодичне оприлюднення інформації з Реєстру.
Інформацією з Реєстру, що підлягає оприлюдненню, є:
1) єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності, дата його відкриття, продовження, закриття, відомості щодо перевірки обґрунтованості його видачі (у разі проведення);
2) кількість, причини, середня тривалість зареєстрованих листків непрацездатності за місяць, квартал, рік, за адміністративно-територіальними одиницями, закладами охорони здоров’я, особами, що засвідчили тимчасову непрацездатність;
3) кількість необґрунтовано виданих і продовжених листків непрацездатності за місяць, квартал, рік, за адміністративно-територіальними одиницями, закладами охорони здоров’я, особами, що засвідчили тимчасову непрацездатність;
4) кількість днів тимчасової непрацездатності за місяць, квартал, рік, за адміністративно-територіальними одиницями, страхувальниками;
5) суми допомоги, що виплачені на підставі листків непрацездатності, за місяць, квартал, рік, за страхувальниками.
Оприлюднення інформації, що обробляється в Реєстрі, допускається тільки у знеособленому вигляді.
Доступ до вищезазначеної інформації з Реєстру є вільним, не потребує електронної ідентифікації користувача на порталі послуг.
Як зазначили у МОЗ, таке нормативно-правове врегулювання дозволить забезпечити запровадження цільової моделі формування та видачі електронних листків непрацездатності, що формуватимуть на підставі медичного висновку про тимчасову непрацездатність.
«Запуск е-лікарняних допоможе мінімізувати корупційні ризики видачі необґрунтованих лікарняних, а також значно пришвидшить отримання страхових виплат громадянами та зменшить навантаження на лікарів», – прокоментував затвердження постанови міністр охорони здоров’я України Максим Степанов.
***
Читайте також:
- Що там зі запуском е-лікарняних: подробиці від МОЗ
- Електронні лікарняні з 1 травня: поради для роботодавців та працівників
***
УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!