• Посилання скопійовано

Призначення та виплата деяких соцдопомог - централізовано: експерементальний проєкт

Проєктом постанови КМУ пропонується експериментальний проєкт щодо централізації механізму виплати деяких соціальних допомог: у зв’язку з вагітністю та пологами, малозабезпеченим сім’ям, допомога на дітей одиноким матерям, для ВПО тощо

Призначення та виплата деяких соцдопомог - централізовано: експерементальний проєкт

СПО профспілок оприлюднив проєкт постанови КМУ „Про реалізацію експериментального проєкту щодо централізації механізму виплати деяких соціальних допомог”.

Ним пропонується затвердити Порядок реалізації експериментального проєкту щодо централізації механізму виплати деяких соціальних допомог. Цей Порядок визначає механізм реалізації експериментального проєкту щодо централізації механізму виплати деяких соціальних допомог згідно з Переліком видів соціальних допомог, що надаються засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери.

Перелік видів соціальних допомог, що надаються засобами Єдиної інформаційної системи соціальної сфери:

  • Державна допомога у зв’язку з вагітністю та пологами.
  • Державна допомога на дітей, над якими встановлено опіку чи піклування.
  • Державна допомога на дітей одиноким матерям.
  • Державна допомога при усиновленні дитини.
  • Державна допомога на дітей, хворих на тяжкі перинатальні ураження нервової системи, тяжкі вроджені вади розвитку, рідкісні орфанні захворювання, онкологічні, онкогематологічні захворювання, дитячий церебральний параліч, тяжкі психічні розлади, цукровий діабет I типу (інсулінозалежний), гострі або хронічні захворювання нирок IV ступеня, на дитину, яка отримала тяжку травму, потребує трансплантації органа, потребує паліативної допомоги, яким не встановлено інвалідність.
  • Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім’ям.
  • Допомога на дітей, які виховуються у багатодітних сім’ях.
  • Державна соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, осіб з їх числа, у тому числі з інвалідністю, які перебувають у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях.
  • Грошове забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім’ях, в тому числі здійснення видатків на сплату за них єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
  • Соціальна допомога на утримання дитини в сім’ї патронатного вихователя.
  • Оплата послуги патронату над дитиною та здійснення видатків, зокрема на сплату за патронатного вихователя єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування.
  • Допомога на проживання внутрішньо переміщеним особам.
  • Тимчасова допомога на дітей, щодо яких встановлено факт відсутності батьківського піклування та які тимчасово влаштовані в сім’ю родичів, знайомих, прийомну сім’ю або дитячий будинок сімейного типу, „Дитина не одна”.

Також проєктом акта пропонується внести зміни до окремих порядків використання коштів  у частині поширення механізму централізованого нарахування та виплати деяких видів державної допомоги, доплат, стипендій, винагород, грошового забезпечення, компенсацій та пільг, що забезпечуються у межах функціональних можливостей Єдиної системи:

  • Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для забезпечення соціального захисту дітей,
  • Порядку використання коштів державного бюджету для забезпечення соціального захисту громадян, які потрапили у складні життєві обставини,
  • Порядок використання коштів, передбачених у державному бюджеті для підтримки малозабезпечених сімей, 

А також змін зазнають порядки призначення і виплати державної допомоги сім’ям з дітьми, державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім’ям, державної соціальної допомоги особам з інвалідністю з дитинства та дітям з інвалідністю тощо – у частині визначення положень щодо поступового передання функцій з призначення і виплати відповідних видів допомог до Пенсійного фонду України.

Передбачено, що під час експериментального проєкту ПФУ забезпечується з 1 липня 2025 р. засобами інформаційної системи Пенсійного фонду України виплата на підставі, отриманої від Єдиної системи інформації, та з 1 жовтня 2025 р. призначення засобами Єдиної системи з урахуванням організаційної структури органів Пенсійного фонду України соціальних допомог у послідовності, визначеній цим Порядком.

На сьогодні нарахування та виплата соціальної допомоги проводиться структурними підрозділами з питань соціального захисту населення районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій (військових адміністрацій), виконавчих органів міських, районних у містах (у разі їх створення) рад. Запровадження Єдиної системи та, зокрема, Єдиного соціального реєстру дає змогу удосконалити підхід до нарахування і виплати різних видів соціальної допомоги.

Як зазначено у пояснювальній записці, перехід до централізованого надання соціальної допомоги дасть змогу оптимізувати грошові потоки та час проходження коштів від органу соціального захисту населення до одержувачів, запровадити централізовану прозору систему контролю руху коштів і їх цільового використання.

Забезпечення безперебійного фінансування та своєчасної виплати соціальної допомоги потребує нормативно-правового визначення механізму централізованого нарахування та виплати усіх видів соціальної допомоги.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Праця та соціальний захист/ЄСВ, соціальний захист

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ЄСВ, соціальний захист»