• Посилання скопійовано

Змінився порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами

У Порядку прописано особливості розгляду скарг осіб-нерезидентів, які є власниками рахунків відповідно до статті 39-3 розділу I ПКУ, на податкові повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS

Змінився порядок оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами

Мінфін наказом від 24.11.2023 №656 (зареєстрований у Мінюсті 11.12.2023 за №2158/41214) вніс зміни до Порядку оформлення і подання скарг платниками податків та їх розгляду контролюючими органами.

Зокрема, Порядок доповнено новим розділом XI "Особливості розгляду скарг осіб-нерезидентів, які є власниками рахунків відповідно до статті 39-3 розділу I Податкового кодексу України, на податкові повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS".

Так, Порядок розгляду скарг осіб-нерезидентів, які є власниками рахунків відповідно до статті 39-3 ПКУ, на податкові повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS, складені відповідно до пп. 39-3.9.2 ПКУ, здійснюється у порядку, визначеному пунктом 56.25 ПКУ. Питання, не врегульовані у цьому розділі Порядку, регулюються відповідно до правил, встановлених розділами I - X цього Порядку.

Особа-нерезидент, яка є власником рахунку відповідно до статті 39-3 ПКУ, може подати до контролюючого органу скаргу протягом 90 календарних днів з дня отримання особою-нерезидентом податкового повідомлення особі-нерезиденту про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS, складеного відповідно до пп. 39-3.9.2 ПКУ.

Скарга особи-нерезидента на податкове повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS подається в письмовій формі та містить таку інформацію:

  • відомості, що дають змогу ідентифікувати особу-нерезидента, яка подає скаргу: ім'я (прізвище, середнє ім'я / по батькові (за наявності), ім'я) фізичної особи або повне найменування організації; адреса проживання / місцезнаходження особи-нерезидента; ідентифікаційний номер платника податків (ІПН) фізичної особи або організації у юрисдикції податкового резидентства;
  • найменування контролюючого органу, який склав податкове повідомлення;
  • найменування компетентного органу іноземної юрисдикції, який вручив податкове повідомлення особі-нерезиденту;
  • реквізити оскаржуваного податкового повідомлення;
  • дата отримання податкового повідомлення особою-нерезидентом;
  • підстави, за якими оскаржується податкове повідомлення, обставини справи, які, на думку особи-нерезидента, встановлені контролюючим органом неправильно чи не встановлені взагалі;
  • обґрунтування незгоди особи-нерезидента із податковим повідомленням з посиланням на норми законодавства;
  • клопотання особи, яка подає скаргу (у разі наявності), відповідно до розділу VI цього Порядку;
  • відомості про оскарження податкового повідомлення до суду;
  • адресу, на яку слід надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги (у разі подання скарги безпосередньо до контролюючого органу);
  • перелік документів, які додаються до скарги (у разі наявності).

Особа-нерезидент може додавати до скарги належним чином засвідчені копії документів, які така особа-нерезидент вважає за необхідне надати.

Скарга особи-нерезидента на податкове повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS підписується особисто особою-нерезидентом, яка її подає, або її представником, уповноваженим на підписання скарги. Якщо скарга підписується представником особи-нерезидента, до неї додається оригінал або належним чином завірена копія документа, який засвідчує повноваження такого представника.

Особа-нерезидент, яка подала скаргу, має право до прийняття контролюючим органом рішення за результатами розгляду такої скарги відкликати її повністю або частково шляхом надсилання контролюючому органу письмової заяви про її відкликання (відмову від скарги) повністю чи частково.

Скарга на податкове повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS подається особою-нерезидентом особисто або через свого представника безпосередньо до уповноваженого контролюючого органу, яким видано податкове повідомлення, що оскаржується, або поштовим відправленням з повідомленням про вручення та описом вкладення. Якщо скарга подається безпосередньо до уповноваженого контролюючого органу, у ній обов'язково вказується адреса, на яку слід надіслати рішення, прийняте за результатами розгляду скарги.

Уповноважений контролюючий орган протягом п'яти робочих днів з дня отримання скарги особи-нерезидента на податкове повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS передає її для розгляду до контролюючого органу вищого рівня відповідно до правил підвідомчості розгляду скарг у розділі II цього Порядку.

Скарга особи-нерезидента на податкове повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS розглядається контролюючим органом протягом 90 календарних днів з дня її отримання. Строк розгляду скарги не може бути продовжено.

Якщо протягом 90 календарних днів вмотивоване рішення за скаргою не надіслано особі-нерезиденту, така скарга вважається повністю задоволеною на користь особи-нерезидента з дня, наступного за останнім днем зазначеного строку.

Контролюючий орган у разі розгляду скарги особи-нерезидента, яка є власником рахунку відповідно до статті 39-3 розділу I Податкового кодексу України, перевіряє правомірність та обґрунтованість податкового повідомлення про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS, що оскаржується, та приймає рішення про результати розгляду скарги на податкове повідомлення особі-нерезиденту за порушення вимог Загального стандарту звітності CRS, складене відповідно до пункту 39-3.9 статті 39-3 розділу I Податкового кодексу України, за формою згідно з додатком 3 до цього Порядку.

Відповідно Порядок доповнено новим додатком 3 "Рішення про результати розгляду скарги на податкове повідомлення особі-нерезиденту про порушення вимог Загального стандарту звітності CRS, складене відповідно до підпункту 39-3.9.2 пункту 39-3.9 статті 39-3 розділу I Податкового кодексу УкраїниЯ".

Цей наказ набере чинності з дня його офіційного опублікування. Станом на 25.12.2023 не опублікований.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Оскарження

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Оскарження»