• Посилання скопійовано

Захист прав споживачів по-новому: оприлюднено законопроєкт

Мінекономіки оприлюднило проєкт нової редакції Закону «Про захист прав споживачів». Зокрема, ним врегулюють права споживачів у сфері електронної торгівлі

Захист прав споживачів по-новому: оприлюднено законопроєкт

17 вересня 2020 року на сайті Мінекономіки розміщено проєкт нової редакції Закону «Про захист прав споживачів».

Завантажити його можна тут>>

Цей Закон визначає права споживачів та механізми їх захисту, зокрема стосовно:

  • вимог до позначення ціни продажу;
  • умов договорів, які можуть бути визнані несправедливими;
  • захисту прав споживачі від нечесної комерційної практики;
  • вимог щодо відповідності продукції договору, засобів правового захисту у разі відсутності такої відповідності, та умов застосування цих засобів захисту та комерційні гарантії. 

Згідно з пояснювальною запискою, проєктом Закону, зокрема, пропонується:

  1. визначити принципи, на яких грунтується захист прав споживачів відповідно до принципів ЄС;
  2. поширити дію Закону на сферу харчової продукції в частині економічних прав споживача (у разі порушення умов договору купівлі-продажу (доставки) харчової продукції в інтернет-магазинах, при позначенні ціни продажу харчової продукції);
  3. визначити сфери, на які не поширюється дія цього Закону, для уникнення дублювання контрольних функцій органів державного нагляду (контролю);
  4. визначити перелік інформації про продукцію та суб’єкта господарювання, яку він повинен надавати при здійсненні електронної торгівлі та відповідальність за відсутність такої інформації, крім того, відповідальність суб’єкта господарювання, що надає послуги торговельного електронного майданчику для розміщення товарів для продажу інших суб’єктів господарювання;
  5. визначити права та обов’язки споживачів в електронній торгівлі;
  6. звільнити суб’єктів господарювання від обов’язку створювати обмінний фонд товарів та сплачувати неустойку споживачеві за кожний день затримки виконання вимоги про надання товару аналогічної марки (моделі, артикулу, модифікації) споживачеві та за кожний день затримки усунення недоліків товару понад установлений строк (чотирнадцять днів);
  7. надати споживачеві право на заміну товару на такий самий або аналогічний, наявний у суб’єкта господарювання, у разі, якщо ремонт товару, придбаного споживачем, потребує більше чотирнадцяти календарних днів;
  8. надати споживачеві право на зниження ціни або повернення коштів, якщо недолік товару з’являється після ремонту;
  9. визначити критерії громадських об’єднань споживачів, які можуть бути залучені до вирішення споживчих спорів.

У разі прийняття  цей Закон набирає чинності з 1 січня 2022 року, крім пункту 17 частини першої статті 31 та статті 39, які наберуть чинності та будуть застосовуватися після прийняття відповідного законодавчого акта, що визначатиме порядок створення та умови функціонування органів позасудового вирішення спорів між споживачем та суб’єктом господарювання.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Захист прав споживачів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Захист прав споживачів»