• Посилання скопійовано

З 2023 року права споживачів захищатимуть по-новому: урядовий законопроєкт

Уряд зареєстрував у ВРУ нову редакцію Закону «Про захист прав споживачів». Зокрема, ним врегулюють права споживачів у сфері електронної торгівлі

З 2023 року права споживачів захищатимуть по-новому: урядовий законопроєкт

22 вересня на черговому засіданні Уряд підтримав нову редакцію Закону “Про захист прав споживачів”.  5 жовтня Д. Шмигаль зареєстрував законопроєкт у Верховній Раді під №6134 (завантажити).

Цей Закон регулює відносини між споживачами товарів, робіт і послуг та суб’єктами господарювання незалежно від форми власності, які виробляють, продають товари чи харчові продукти, виконують роботи чи надають послуги, встановлює права споживачів, а також визначає механізми їх захисту та основи реалізації державної політики у сфері захисту прав споживачів.

Складається він з дев'яти розділів (та 43 статей загалом):

  • I. Загальні положення
  • ІI. Права споживачів
  • IІІ. Особливості захисту прав споживачів у разі укладання договорів поза торговельним чи офісним приміщенням або дистанційних договорів
  • ІV. Нечесна комерційна практика
  • V. Система захисту прав споживачів
  • VI. Врегулювання споживчих спорів
  • VII. Відповідальність за порушення законодавства про захист прав споживачів
  • VIII. Міжнародне співробітництво у сфері захисту прав споживачів
  • IX. Прикінцеві положення

Дія цього Закону не поширюється на правовідносини щодо:

  • переходу права власності на об’єкти, вилучені з цивільного обороту або обмежені в цивільному обороті відповідно до законодавства;
  • правочину, який підлягає нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації відповідно до законодавства;
  • правочину, який стосується грального бізнесу, у тому числі парі, тоталізатори та інші азартні ігри, або проведення лотерей;
  • надання медичних та/або соціальних послуг;
  • надання адміністративних послуг;
  • будівництва нових будівель, значного переобладнання існуючих будівель та оренди житлових приміщень;
  • реалізації майна, на яке звернено стягнення.

Проєктом Закону, зокрема, пропонується:

  1. визначити принципи, на яких ґрунтується захист прав споживачів відповідно до принципів ЄС;
  2. поширити дію Закону «Про захист прав споживачів» на сферу харчової продукції в частині економічних прав споживача (у разі порушення умов договору купівлі-продажу (доставки) харчової продукції в інтернет-магазинах, при позначенні ціни продажу харчової продукції);
  3. визначити сфери, на які не поширюється дія цього Закону, для уникнення дублювання контрольних функцій органів державного нагляду (контролю);
  4. визначити права та обов’язки споживачів в електронній торгівлі;
  5. визначити перелік інформації про продукцію та суб’єкта господарювання, яку він повинен надавати при здійсненні електронної торгівлі та відповідальність за відсутність такої інформації, крім того, відповідальність суб’єкта господарювання, що надає послуги торговельного електронного майданчику (маркетплейса) для розміщення товарів для продажу інших суб’єктів господарювання;
  6. надати Держпродспоживслужбі право звертатися до провайдера інтернет-послуг щодо обмеження доступу до веб-сайтів (частини веб-сайту, програмного забезпечення) суб’єктів господарювання, які використовують нечесну підприємницьку практику та порушують законодавство про захист прав споживачів;
  7. звільнити суб’єктів господарювання від обов’язку створювати обмінний фонд товарів;
  8. впровадити надання суб’єктами господарювання документів, що підтверджують гарантійні зобов’язання, в електронній формі;
  9. надати споживачеві право на заміну товару на такий самий або аналогічний, наявний у суб’єкта господарювання, у разі, якщо ремонт товару, придбаного споживачем, потребує більше чотирнадцяти календарних днів;
  10. надати споживачеві право на зниження ціни або повернення коштів, якщо недолік товару з’являється після ремонту тощо.

У разі прийняття він набере чинності  з 1 січня 2023 року (крім частини дев’ятої статті 13, яка набирає чинності через рік з дня набрання чинності цим Законом, пункту 14 частини другої статті 31, абзацу п’ятого частини сьомої статті 38 і статті 39 цього Закону, які набирають чинності та застосовується після прийняття відповідного законодавчого акта, що визначатиме порядок створення, статус та умови функціонування органів позасудового розв'язання спорів між споживачем та суб’єктом господарювання).

 

 ***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Захист прав споживачів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Захист прав споживачів»