• Посилання скопійовано

Як відбуватиметься повернення (заміна) непридатних та небезпечних харчових продуктів: проєкт порядку

Мінекономіки оприлюднило для обговорення проєкт Порядку повернення (заміни) непридатних та небезпечних харчових продуктів. Він визначає механізм повернення (заміни) непридатних та небезпечних харчових продуктів суб’єкту господарювання споживачем

Як відбуватиметься повернення (заміна) непридатних та небезпечних харчових продуктів: проєкт порядку

19 червня 2024 року Мінекономіки оприлюднило для обговорення проєкт постанови КМУ “Про затвердження Порядку повернення (заміни) непридатних та небезпечних харчових продуктів” (завантажити).

Цей Порядок визначає механізм повернення (заміни) непридатних та небезпечних харчових продуктів суб’єкту господарювання споживачем.

Споживач у разі придбання непридатного чи небезпечного харчового продукту не пізніше настання кінцевої дати споживання або закінчення строку придатності цього харчового продукту звертається в усній формі до суб’єкта господарювання з вимогою замінити цей харчовий продукт на такий самий або аналогічний безпечний харчовий продукт, придатний для споживання, або повернути сплачені кошти (далі – вимога).

Споживач разом з вимогою пред’являє розрахунковий документ, що передбачено Законом “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” щодо укладення договору купівлі-продажу.

Суб’єкт господарювання після пред’явлення розрахункового документа невідкладно замінює непридатний чи небезпечний харчовий продукт на такий самий або аналогічний безпечний харчовий продукт, придатний для споживання.

У разі відмови споживача від договору купівлі-продажу суб’єкт господарювання повертає споживачу кошти за непридатний чи небезпечний харчовий продукт у день відмови від договору купівлі-продажу, а у разі неможливості повернути кошти у день відмови від договору купівлі-продажу – в інший строк за домовленістю, але не пізніше семи днів з дня відмови.

У разі відмови суб’єктом господарювання у задоволенні вимог споживача щодо заміни непридатного чи небезпечного харчового продукту або повернення сплачених споживачів коштів суб’єкт господарювання несе відповідальність відповідно до Закону України “Про захист прав споживачів”.

Якщо вимога споживача не може бути задоволена суб’єктом господарювання невідкладно або споживач не погоджується з відмовою суб’єкта господарювання замінити непридатний чи небезпечний харчовий продукт або повернути сплачені кошти, споживач звертається до суб’єкта господарювання зі скаргою в порядку, передбаченому статтею 39 Закону України “Про захист прав споживачів”.

Суб’єкт господарювання розглядає скаргу споживача у строки, визначені Законом “Про звернення громадян”. У разі незадоволення скарги суб’єктом господарювання споживач має право звернутися в порядку, визначеному законодавством, до органів, визначених частиною восьмою статті 39 Закону України “Про захист прав споживачів”.

У разі затвердження ця постанова набере чинності одночасно з набранням чинності Законом України від 10.06.2023 №3153-ІХ “Про захист прав споживачів”, але не раніше дня опублікування.

Автор: Волос Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Захист прав споживачів

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Захист прав споживачів»