• Посилання скопійовано

Нові правила працевлаштування осіб з інвалідністю: ДПС стане адміністратором внесків та штрафів

За змінами до положення про ДПС, податківці здійснюватимуть адміністрування внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю. Також уточнено функції та права ДПС щодо забезпечення стосовно цих внесків й питання ведення обліку щодо них

Нові правила працевлаштування осіб з інвалідністю: ДПС стане адміністратором внесків та штрафів
Ми вже повідомляли, що з 1 січня 2026 року запроваджуються нові правила працевлаштування осіб з інвалідністю. Окремо вказували, що законом саме ДПС призначено адміністратором щодо внесків та штрафів через невиконання нормативу з працевлаштування осіб з інвалідністю. 

Про проєкт щодо правил обчислення внесків на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю з 2026 року ми писали тут

Основні новації Закону №4219‑IX

Запроваджується мінімальна квота працевлаштування:

1 робоче місце — для роботодавців зі штатом від 8 до 25 осіб.

4 % робочих місць — для штатів понад 25.

2 % — для підприємств, які займаються реабілітацією, навчанням чи доглядом за особами з інвалідністю.

Альтернативний механізм: роботодавець може сплачувати цільовий внесок замість працевлаштування, якщо неможливо виконати норматив. 

 

І ось 14 липня Уряд на черговому засіданні вніс зміни до Положення про Державну податкову службу України з метою приведення його у відповідність до вимог чинного законодавства України. Про це повідомив Мельничук у своєму Телеграм-каналі.

Поки що тексту постанови немає, тож детальний аналіз наведемо після її появи. 

 
Що зміниться в повноваженнях ДПС?

1. Передбачено, що ДПС здійснює адміністрування внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю, та уточнено функції та права ДПС щодо забезпечення стосовно внеску ведення обліку, адміністрування, контролю своєчасності подання звітності, своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати, застосування фінансових санкцій, здійснення погашення податкового боргу, стягнення недоїмки, участі у проведенні аналізу надходжень внеску та їх прогнозуванні, складення звітності щодо стану розрахунків платників із бюджетом тощо. 

2. Визначено, що ДПС відповідно до покладених на неї завдань здійснює ліцензування діяльності субʼєктів господарювання з виробництва спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах, вирощування тютюну, ферментації тютюнової сировини, з оптової торгівлі спиртом етиловим, спиртовими дистилятами, оптової та роздрібної торгівлі алкогольними напоями, сидром та перрі (без додавання спирту), тютюновими виробами і рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, та контроль за таким виробництвом та обігом.

3. ДПС також організовує роботу, повʼязану з обліком та здійсненням контролю: за обігом алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, з використанням Електронної системи обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах; за повнотою та своєчасністю сплати акцизного податку за операціями із ввезення на митну територію України, виробництва та реалізації на митній території України товарів (продукції), що підлягають маркуванню; за дотриманням інших вимог Податкового кодексу України та ЗУ «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, спиртових дистилятів, біоетанолу, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, тютюнової сировини, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального» під час здійснення обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах. 

4. ДПС здійснює у межах компетенції контроль у сфері виконання субʼєктами господарювання вимог щодо забезпечення електронної простежуваності обігу алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах; бере участь у прогнозуванні надходжень коштів від сплати внеску, яке здійснюється державною установою, що реалізує заходи соціального захисту та забезпечення соціальними послугами осіб з інвалідністю; здійснює контроль за своєчасністю та повнотою сплати авансових внесків із податку на прибуток підприємств та податку на доходи фізичних осіб платниками, які здійснюють роздрібну торгівлю пальним. 

5.  ДПС повідомляє Національне антикорупційне бюро, серед іншого, про обставини (факти), що можуть свідчити про здійснення операцій з метою надання неправомірної вигоди службовій особі іноземної держави, виявлені під час проведення документальних перевірок платників податків; випадки отримання від компетентних органів іноземної держави інформації, що свідчить про здійснення операцій з метою надання неправомірної вигоди службовій особі іноземної держави; здійснює організацію роботи з питань зупинення реєстрації накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та розгляду скарг щодо рішень комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних територіальних органів ДПС.

***

Читайте також:

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»