• Посилання скопійовано

Фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків

Що таке фактичні перевірки та хто має право їх проводити?

У зв’язку з набранням чинності ПКУ 01.01.2011 р. до повноважень податкової служби щодо здійснення перевірок останній надано право здійснювати, крім раніше визначених видів перевірок (документальна, планова, камеральна), ще й фактичні перевірки.
Відповідно до законодавства, фактична перевірка — це перевірка, яка здійснюється уповноваженим органом податкової служби за місцем здійснення діяльності суб’єкта господарювання своєї господарської діяльності або іншим місцем, що належить суб’єкту господарювання.
Фактична перевірка проводиться органами податкової служби з метою встановлення дотримання платником податків чинного законодавства у сфері обігу готівкових коштів, розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у т. ч. про виробництво й обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин із працівниками (найманими особами).
Особливостями цього виду перевірки є те, що, на відміну від інших перевірок, фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків. Перелік підстав для проведення фактичних перевірок регулюється ст. 80 ПКУ. Строк проведення фактичної перевірки не повинен перевищувати 10 діб, продовження строку таких перевірок здійснюється за рішенням керівника органу ДПС не більш ніж на 5 діб.
Також однією з особливостей цього виду перевірки є те, що відповідальність за виявлені порушення під час проведення перевірки, передбачено не лише ПКУ, а й низкою інших законів, а саме: Законом України від 19.12.95 р. №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва й обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», Законом України від 6 липня 1995 року №265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», адміністративним та кримінальним законодавством.

Джерело: ЛIГАБiзнесIнформ

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024141
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 373
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 6196
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024162
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202459