• Посилання скопійовано

Трудові перевірки на підприємстві: дії інспектора та ваші права

Перевірки інспекцій з праці мають досить специфічний характер. Як запевняють чимало підприємців, інспекція з праці — це єдина служба, що використовує законодавчі акти про перевірки виключно у власних інтересах, а не так, як це було б вигідно вашій стороні. Яким чином це виявляється?

На сьогодні перевірки інспекції з праці регулюються різними нормативно-правовими актами. Один з основних — Закон №877 «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності».
Безумовно, кожен інспектор прагне, щоб його перевірка була максимально ефективною. Проте, за словами Тетяни Мойсеєнко, директора консалтингової компанії «Навчальний центр «ДОМІНАНТА», Закон №877 зобов′язує інспектора враховувати декілька важливих для підприємства моментів:
1. Про перевірку інспектор повинен повідомити підприємство за 10 днів.
2. Інспектор повинен почати перевірку тільки у присутності директора.
3. Перед початком перевірки інспектор зобов'язаний надати відповідне скерування, копію наказу та службове посвідчення, а також розписатися у журналі про перевірки на цьому підприємстві.
Проте у всіх своїх листах на запитання: «Чому перевірка на підприємстві проводиться на підставі інших законодавчих актів?» — Держнаглядохоронпраці пояснює: «з метою ефективності». У таких випадках інспекції не використовують норми згаданого Закону, застосовуючи положення конвенцій №81 та №129, які не передбачають обов'язкового повідомлення про перевірку за 10 днів та перевірки у присутності директора.
Утім, і для надміру наполегливого інспектора підприємство мусить знаходити свої законні аргументи. Зокрема, Тетяна Мойсеєнко нагадує, що інспекція з праці може перевіряти будь-який період діяльності підприємства, який вона захоче (як правило, рік). Проте штрафувати, виписувати розпорядження та сварити вас можуть лише за останні два місяці! Адже тільки на ці два місяці поширюється дія статті 41 Кодексу про адміністративні правопорушення. Підприємство у цьому разі може отримати адмінштраф від 510 до 1700 грн.

Джерело: ЮРЛІГА

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024163
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 494
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9016
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024164
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460