• Посилання скопійовано

Податкову віддачу зменшили вдвічі?

Наказ, не зареєстрований у Мін’юсті, що не носить нормативного характеру, може застосовуватись лише податковими органами і не поширюється на платників податків

Податкову віддачу зменшили вдвічі?

Сьогодні ми вкотре повертаємося до податкового навантаження чи податкової віддачі — тепер уже завдяки Мін’юсту.

Цього разу сигналом для занепокоєння платників податків став не лише лист, а й Методрекомендації щодо складання плану-графіка проведення документальних планових перевірок госпсуб'єктів, затверджені Наказом ДПСУ від 27 червня 2012 р. №553. І хоча наказ річної давнини, його поява у законодавчих базах та в Інтернеті, на нашу думку, має все-таки певну мету...

Нагадаємо, що останнім часом платники податків були обурені діями податкових органів, які визначали податкове навантаження в актах камеральних перевірок. Йдеться про розрахунок суми податку на прибуток (ряд. 14) за формулою: рядок 1 х 1% х 70%. Причому наказ, який запровадив цю формулу, відмовлялися оприлюднювати, посилаючись на «службову таємницю». Докладніше: «ДПС донараховує зобов′язання за секретним наказом та відмовляється его оприлюднити»

Згодом, у листі №1678/А/99-99-19-01-01-14, Міндоходів взагалі відмовилося від розрахунку будь-яких податкових віддач або податкового навантаження. Адже Наказ №495, яким платників податків поділено на групи відповідно до ступенів ризику та для кожної з них розраховано податкове навантаження, яке й мало сплачуватися платниками податків, скасовано. І на сьогодні законодавчі акти з питань оподаткування не містять ані формул розрахунку податкового навантаження, ані згадок про «податкову віддачу». 

Мін’юст щодо цього зазначає (у листі від 29.04.2013 р. №797-0-1-13/8.2-1), що ПКУ не оперує терміном «податкова віддача». Цей термін використовували у Наказі №495 як один із критеріїв відбору госпсуб'єктів для включення до плану-графіка проведення документальних планових перевірок. 

І ось несподівано (а можливо, й на заміну скасованому) з’являється наказ №553, яким наведено формулу для розрахунку податкового віддачі:

Середньомісячна сума податку на доходи фізичних осіб, яка підлягає 

сплаті за результатами здійснення господарської діяльності за період 

з початку року до останнього звітного періоду або попередній 

календарний рік (залежно від того, в якому періоді податкова віддача 

менша ніж критерій відбору), який передує складанню плану-графіка

П. н. = ---------------------------------------------------------------------------------------       х 100 %

Середньомісячний загальний оподатковуваний (валовий) дохід, отриманий

від здійснення господарської діяльності з початку року до останнього 

звітного періоду (залежно від того, в якому періоді податкова віддача менша 

ніж критерій відбору), який передує складанню плану-графіка

Причому, якщо рівень податкової віддачі менший за 0,48% (йдеться про розрахований П.н.), такі госпсуб’єкти належать до високого ступеня ризику, що потягне за собою планову перевірку раз на рік.
І наголосимо, що, на відміну від Наказу №495, цей наказ є чинним.
 
У цьому разі хочеться звернутися до загальновідомої фрази: «...Наказ, не зареєстрований у Мін’юсті, що не носить нормативного характеру, може застосовуватись лише податковими органами і не поширюється на платників податків...». 
 
Проте ми всі розуміємо: хоча перевірки і призначаються податковими органами, все ж таки вони стосуються платників податків.
 
Можливо, нашим законотворцям уже час просто надати Методрекомендаціям податкової статус нормативного акта?

Автор: Канарьова Наталія

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024164
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 504
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9206
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024164
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460