Податковим кодексом України передбачено поступове запровадження електронних перевірок залежно від категорії платника. „Спрощенці” зможуть скористатися новим сервісом уже з 1 січня наступного року. Перевірки представників мікро-, малого та середнього бізнесу планується розпочати з 1 січня 2015 року, для всіх інших послуга стане доступною з 2016 року.
Передбачається, що така перевірка проводитиметься тільки на прохання платника податків із незначним ступенем ризику на підставі відповідної заяви. У ній крім загальних облікових даних зазначається інформація про: податкові періоди, що підлягають перевірці; систему оподаткування, яка застосовується платником податків; перелік податків, які будуть перевірені тощо.
Для безпосереднього проведення електронної перевірки платник податків разом із заявою забезпечує подання до територіального органу Міндоходів документів, які пов’язані з обчисленням та сплатою податків і зборів, в електронній формі, з дотриманням умови щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб. Рішення про проведення чи не проведення перевірки приймається протягом 10 календарних днів.
„Запроваджуючи електронні перевірки, ми, по-перше, прагнемо зекономити час платників, зробити державний аудит необтяжливим для них. По-друге, ми орієнтуємося на мінімізацію персонального контакту між платником та державою, зниження ролі людського фактору”, - зауважила заступник начальника ГУ Міндоходів у Кіровоградській області Тетяна Соколенко.