• Посилання скопійовано

Коли отриманий запит від ДФС не є підставою для перевірки

Якщо запит податківців про надання інформації не містить посилань на підстави для його надіслання, він не відповідає вимогам п. 73.3 ПКУ

Коли отриманий запит від ДФС не є підставою для перевірки

Якщо запит податкового органу про надання інформації не містить посилань на підстави для його надіслання (не відповідає абз. 3 п. 73.3 ПКУ), то відсутність відповіді на такий запит, не може бути підставою для проведення позапланової виїзної документальної перевірки.

Такого висновку дійшов Київський апеляційний адміністративний суд в Ухвалі від 21.07.2016 р. №826/20835/15.

Критерієм для встановлення достатності наданих пояснень та підтверджуючих документів має бути зміст порушень, викладених податковим органом у запиті.

Колегія суддів вважає, що цитування повного тексту конкретної норми ПКУ не може бути розцінене як обґрунтування конкретних підстав направлення такого запиту, у відповідності до вимог ст. 73 ПКУ . Жодних інших підстав та обґрунтувань запит від податківців про надання інформації і її документального підтвердження за господарськими відносинами платника з його контрагентом не містить. Зазначене свідчить про відсутність у позивача обов'язку надавати відповідь на запит у відповідності до приписів ст. 73 ПКУ.

Згідно з правовою позицією ВСУ, викладеною у постанові від 27.01.2015 р. по справі №21-425а14, наведеними нормами ПКУ, з дотриманням балансу публічних і приватних інтересів, встановлені умови та порядок прийняття контролюючими органами рішень про проведення перевірок. Лише їх дотримання може бути належною підставою наказу про проведення перевірки.

Тому наказу про проведення документальної позапланової виїзної перевірки платника податків скасовано.

Автор: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Право і відповідальність/Контролюючі органи і перевірки

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Контролюючі органи і перевірки»

  • Скільки часу може тривати планова перевірка ДПС?
    Тривалість планових перевірок ДПС не повинна перевищувати 30 р.дн. для великих платників податків, щодо суб’єктів малого підприємництва – 10 р.дн., інших платників податків – 20 р.дн.
    20.11.2024166
  • Що робити у разі арешту рахунку: поради Мінʼюсту
    У разі арешту рахунку передусім потрібно звернутися до банку, щоб дізнатися, у звʼязку з чим накладено арешт. Банк надасть реквізити виконавчого провадження. За цими даними слід вже звʼязатися з виконавчою службою
    20.11.20241 522
  • УВАГА! ДРС затвердила план комплексних перевірок на 2025 рік
    Незважаючи на те, що "воєнний" мораторій на планові перевірки контролюючих органів поки що діє, деяким з них вже дозволено проводити нагляд. Тому ДРС затвердила та оприлюднила наказ щодо комплексних перевірок на 2025 рік. Він налічує 32037 записів
    18.11.20246 9616
  • Мінімізація податкових ризиків: які заходи впроваджуються ДПС?
    ДПС запроваджує нову систему, яка допомагає мінімізувати податкові ризики, поєднуючи проактивні заходи, спрямовані на запобігання можливим податковим порушенням, та реактивні заходи, спрямовані на виправлення ситуації та запобігання її повторенню
    14.11.2024165
  • Ключові заходи ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року
    Ключовими заходами ДПС у межах впровадження Нацстратегії доходів до 2030 року є зміцнення доброчесності та боротьба з корупцією, підвищення рівня дотримання податкового законодавства, автоматизація роботи з боргами, міжнародна співпраця, цифровізація
    14.11.202460