Ми раніше писали про рішення Уряду та реєстрацію на сайті ВРУ законопроєкту №10016 щодо скасування з 1 жовтня мораторію на всі перевірки ДПС. А потім наводили інформацію про появу ще 4 альтернативних законопроєкта, які навпаки містили норми щодо продовження на 2024 рік дію мораторію.
Окремо була новина про те, якщо й скасують мораторій, то вже у листопаді.
13 жовтня пройшло засідання комітету ВРУ з податкової політики й на ньому було розглянуто сам законопроєкт №10016 та всі альтернативні. На ньому було прийнято рішення створити новий доопрацьований законопроєкт. На цьому наголошувала Южаніна та коротко наводила тези.
А вже у понеділок 16 жовтня на сайті ВРУ було зареєстровано законопроєкт №10016-д.
З його текстом можна ознайомитися тут.
Що пропонується законопроєктом №10016-д?
Проектом закону запропоновано доповнити пункт 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України новими підпунктами, зокрема:
- новим підпунктом 69.22, яким визначити критерії безпечних умов для проведення податкових перевірок;
- новим підпунктом 69.351, яким врегулювати особливості проведення перевірок на територіях, де ведуться бойові дії, та тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях;
- новим підпунктом 69.352, яким врегулювати порядок формування плану-графіка проведення документальних планових перевірок на період з 1 листопада 2023 року по 31 грудня 2024 року.
Зокрема, пропонується передбачити, що з 1 листопада 2023 року по 31 грудня 2024 року включно, до плану-графіка проведення документальних планових перевірок можуть бути включені виключно:
1) платники податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері виробництва та/або реалізації підакцизної продукції;
2) платники податків, які здійснюють/здійснювали діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор в Україні (гральний бізнес);
3) платники податків, які надають/надавали фінансові, платіжні послуги;
4) нерезиденти, які здійснюють/здійснювали в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва та/або відокремлені підрозділи, у тому числі постійні представництва нерезидента, високого ступеня ризику;
5) інші платники податків, які на основі показників, сформованих за підсумками 2021 календарного року, відповідають хоча б одному з таких критеріїв:
- рівень сплати податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі;
- рівень сплати податку на додану вартість на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі . Цей критерій не поширюється на платників податків, у яких операції з вивезення товарів за межі митної території України становлять 25 і більше відсотків загальних обсягів постачання та одночасно рівень сплати податку на прибуток становить не менше 50 відсотків рівня сплати податку на прибуток у відповідній галузі;
- дебіторська заборгованість перевищує кредиторську заборгованість більше ніж у 2 рази;
- загальна сума витрат, відображених у податковій декларації про майновий стан і доходи, становить 75 або більше відсотків суми загального річного доходу, задекларованого у такій декларації, за умови що сума загального річного доходу, отриманого від провадження підприємницької діяльності, становить 10 мільйонів гривень і більше;
- нарахування та/або виплата податковим агентом – юридичною особою доходів у вигляді заробітної плати в розмірі менше середньої заробітної плати по підприємствах відповідної галузі у відповідному регіоні.
Окрім того, пропонується доповнити розділ VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» новим пунктом 9-25, яким встановити, що з 1 листопада 2023 року до припинення або скасування воєнного стану на території України документальні перевірки правильності нарахування, обчислення та сплати єдиного внеску проводяться з урахуванням особливостей, визначених пунктом 69 підрозділу 10 розді
***
Читайте також: Готуємося! ВРУ прийняла у І читанні скасування мораторію на перевірки ДПС