Федерація роботодавців України обурена тим, що з чотиримісячною затримкою Президент України все ж таки підписав Закон України №466-ІХ на базі скандального законопроекту №1210.
Норми цього скандального законопроекту викликали різку критику різних стейкхолдерів, а в процесі його доопрацювання допущено численні порушення Регламенту Верховної Ради.
Роботодавці неодноразово зверталися до ВРУ із закликом не допустити прийняття цього Закону, а до Президента України - з проханням скористатися правом вето до нього.
Адже Закон створює грунт для корупції, нерівність в оподаткуванні та погіршує умови ведення бізнесу - від ускладнення і збільшення документообігу до вилучення з Податкового кодексу нечисленних норм, що стимулюють переробку сировини на території країни.
Розширення прав та повноважень податкових органів, введення необґрунтованих пільг та преференцій для окремих категорій платників податків, ускладнення процедур податкового адміністрування, узаконення додаткового тиску на легальний бізнес та значне погіршення інвестиційного клімату в Україні – ось що несуть передбачені Законом зміни.
Більшість з них є економічно необґрунтованими, потенційно корупціогенними та такими, що несуть ризики для економічного розвитку України у цілому.
Зокрема йдеться про:
1. Впровадження концепції «винної відповідальності» платників податків, за якою наявність чи відсутність вини при порушенні податкового законодавства буде визначатися податковим органом та у залежності від цього буде застосовуватись той чи інший розмір штрафу. Такі норми лише спровокують розквіт корупції у податкових органах.
2. Застосування оподаткування так званих «конструктивних дивідендів», а також механізму коригування фінансового результату на основі концепції визначення наявності чи відсутності «ділової мети» для всіх без виключення зовнішньоекономічних операцій, що взагалі є нереальним.
3. Нерівність у оподаткуванні платників податків, зокрема, щодо незастосування контролю над трансфертним ціноутворенням щодо платників єдиного податку IV групи, виключень щодо застосування правил «тонкої капіталізації», звільнення від оподаткування доходів, отриманих нерезидентами у вигляді процентів, або доходу (дисконту) або прибутку від здійснення операцій з продажу або іншого відчуження державних цінних паперів (зокрема – ОВДП) тощо.
4. Вилучення з Податкового кодексу України нечисленних інструментів підтримки переробки сировини (зокрема, щодо звільнення від оподаткування ПДВ сої та ріпаку).
5. Підвищення розмірів штрафних санкцій у 2 рази та введення нових штрафів (у тому числі за неподання (несвоєчасне подання) річної фінансової звітності), що є додатковим тиском на платників податків.
Тож за рішенням Президії Ради ФРУ звертаємося до керівництва країни із вимогою терміново вийти із законодавчою ініціативою щодо скасування економічно необґрунтованих, потенційно корупціоґенних та таких, що несуть ризики для економічного розвитку України норм зазначеного Закону.
Зі свого боку роботодавці готові взяти участь у розробці відповідного законопроекту та підтримати його якнайскоріше прийняття.
***
Читайте також:
- Зміни у ПДФО за Законом №466: штрафи стали ще більшими!
- Як будемо платити місцеві податки за Законом №466?
- Набрання чинності низки норм Закону №466 можуть перенести, - Гетманцев
- Податкові зміни за Законом №466: експрес-аналіз від ДПС
***
УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!