Главная Все новости Налогообложение Акцизы

Нюансы продажи алкоголя со старыми акцизными марками: правила октября

ГНСУ подчеркивает необходимость с 1 октября 2021 г., при продаже алкоголя, наличия в фискальном кассовом чеке цифрового значения штрихованного кода марки акцизного налога на алкогольные напитки. Однако относительно алкогольной продукции, маркированной акцизными марками старого образца, делается определенное исключение!

Коментар до ІПК ДПСУ від 06.09.2021 р. № 3347/ІПК/99-00-07-05-01-06

Нагадаємо, що Наказом №329 від 08.06.2021 року було внесено зміни до форми та змісту розрахункових документів. Про набрання чинності цього наказу ми писали тут, а детально передбачені зміни розглядали у аналітичному матеріалі.

При цьому, Наказ №329 стосується виключно наявності, з 01.10.2021 року у фіскальному касовому чеку, які формуються всіма без виключення РРО та/або ПРРО, цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.

Cвоєю чергою, податківці у ІПК від 06.09.2021 р. № 3347/ІПК/99-00-07-05-01-06 наголошують, що обов’язок зазначати цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої визначено Наказом №13, в редакції Наказу №329 та розповсюджується на суб’єктів господарювання всіх організаційно-правових форм без виключення. Тобто виключень зазначеними законодавчими актами не передбачено.

 

А як діяти із алкогольною продукцією з акцизними марками старого зразка?

Абзацом 4 ч. 4 ст. 11 Закону №481 передбачено, що у разі зміни зразка марок акцизного податку вже закуплені марки попереднього зразка застосовуються у виробництві алкогольних напоїв та тютюнових виробів до їх повного використання, а марковані такими марками алкогольні напої та тютюнові вироби знаходяться в обігу до їх повної реалізації, в межах терміну придатності для споживання.

Крім того, встановлено, що алкогольні напої та тютюнові вироби, вироблені в Україні або імпортовані в Україну, до набрання чинності внесеними відповідним законом змінами щодо маркування, знаходяться в обігу до їх повної реалізації, в межах терміну придатності для споживання (абз. 6 ч. 4 ст. 11 Закону №481).

І згідно з висновком наведеним податківцями у коментованій ІПК алкогольні напої, що марковані марками попереднього зразка (без наявності штрихового коду) реалізуються без відображення штрихового коду, в межах придатності такого напою до споживання.

Отже, алкогольні напої марковані марками акцизного податку старого зразка, в межах терміну придатності таких напоїв для споживання:

  • не будуть вважатись такими, що марковані з відхиленням від вимог Положення №1251, за умови забезпечення їх цілісності та наявності на тарі у яку такі алкогольні напої були розлиті їх виробником;
  • можуть реалізовуватись (в тому числі і після 01.10.2021 р.) без зазначення в розрахунковому документі РРО та/або ПРРО відомостей із штрих – коду марки акцизного податку (серії та номеру).

Зазначене також стосується і продажу алкогольних коктейлів, для яких використовуються такі алкогольні напої.

 

До речі щодо коктейлів…

Також ДПСУ нагадало, про обов’язок суб’єктів господарювання проводити розрахункові операції через РРО та/або ПРРО для підакцизних товарів із використанням режиму програмування із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД, найменування товарів, цін товарів та обліку їх кількості.

При цьому, п. 3 розділу ІІ Наказу №13 передбачено, що рядки чека повторюються відповідно до кількості різних найменувань товарів (послуг), які оплачені за одним касовим чеком.

Разом з цим, одним з обов’язкових реквізитів первинних документів є зміст, обсяг та одиниця виміру господарської операції. Для товарів це буде їх найменування, кількість та їх одиниця виміру.

Тобто, для підакцизної групи товарів встановлено особливий режим програмування, який не передбачає можливості використовувати назву однорідної групи (горілка, вино, сигарети тощо), а вимагає зазначати в чеках РРО та/або ПРРО, які супроводжують продаж таких товарів, саме найменування конкретної одиниці підакцизного товару, з обов’язковим відображенням в таких чеках, окрім найменування, їх УКТ ЗЕД, ціни та кількості, у тому числі відображення реквізитів марки акцизного податку методом ручного введення (для РРО, що не можуть бути доопрацьовані або використовуються без сканера) або сканування штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої.

При програмуванні алкогольної продукції, що використовується у приготуванні коктейлів, слід забезпечити введення даних/сканування марки для відображення її реквізитів у розрахунковому документі при її відкупорюванні, в межах отримання першої порції для приготування коктейлю або продажу на розлив.

Читайте також:

***

УВАГА!
Тепер ви можете читати бухгалтерські новини від «Дебету-Кредиту» у Telegram та VIBER. Приєднуйтесь і дізнавайтесь найважливіші новини першими!

Доступ к полному тексту материала возможен только для зарегистрированных пользователей. Если Вы уже зарегистрированы на нашем сайте - пожалуйста, авторизуйтесь.

Если пока нет - зарегистрируйтесь прямо сейчас: это просто, не требует Ваших персональных данных и займет не более одной минуты.

Что еще дает регистрация?

Автор:
Станислав Горбовцов
Джерело
«Дебет-Кредит»
Рубрика:
Налогообложение / Акцизы
Теги:
Акциз , Алкоголь

Обратите внимание: новостная лента «Дебет-Кредит» содержит не только редакционные материалы, но также статьи сторонних авторов, разъяснения сотрудников фискальной службы и т.п.

Данные материалы, а также комментарии к ним, отражают исключительно точку зрения их авторов и могут не совпадать с точкой зрения редакции.

Редакция не идентифицирует лица комментаторов, а не модерирует тексты комментариев и не несет ответственности за их содержание.

30 днiв передплати безкоштовно!

Комментарии: 1

Новости по теме

Консультации по теме