• Посилання скопійовано

Не зареєстрували ПН через технічні проблеми з сервером – чекайте на штраф

Податківці нарешті виклали лист, у якому прокоментували власні технічні проблеми з сервером 15 січня 2019 року і долю штрафів, які загрожують тим платникам ПДВ, які не встигли вчасно зареєструвати ПН/РК

Не зареєстрували ПН через технічні проблеми з сервером – чекайте на штраф

Нагадаємо, що 15 січня 2019 року через перенавантаження сервісу ДФС запити щодо отримання відомостей з ЄРПН оброблялися із затримкою в часі. 

Податківці в той же день надавали своє повідомлення щодо цієї ситуації: «у зв’язку із перенавантаженням серверу ДФС та необхідністю своєчасного прийому податкових накладних/розрахунків коригування, запити щодо отримання відомостей з ЄРПН обробляються із затримкою в часі». Про це ми писали тут.

Відповідно деяким платникам ПДВ квитанція про реєстрацію ПН в ЄРПН надійшла мало того, що із запізненням, так ще й з датою пізніше граничного строку реєстрації.

Згодом один з платників ПДВ вирішив дізнатися, чи буде штраф за таку несвоєчасну реєстрацію та отримав ІПК від 22.02.2019 р. №678/6/99-99-12-02-01-15/ІПК. В ній податківці наголосили, що винятків у ст. 120-1 ПКУ немає. Тому й за таких обставин слід чекати штрафу.

Найбільш неприємне в цьому те, що за захистом своїх прав платнику доведеться звертатися до суду, а це довго і витратно. Та тим не менш, на сьогодні суди у зазначеній ситуації, як правило, на боці платників, а не ДФС.

Верховний Суд, приймаючи 26 червня 2018 року рішення у справі №806/2219/16, вказував:

  • якщо відсутні підстави для неприйняття накладних, ДФС зобов’язана протягом операційного дня надіслати платнику квитанцію про підтвердження реєстрації накладних в ЄРПН. І звісно, не лише квитанцію надіслати, а й зареєструвати таку податкову накладну в цьому Реєстрі. Оскільки підстав для відмови платникові немає;
  • навіть якщо податкова накладна сформована з порушенням вимог ПКУ, ДФС зобов’язана протягом операційного дня надіслати платникові квитанцію про неприйняття такої податкової накладної.

Про це та про судову практику на користь платника ПДВ щодо такої ситуації ми писали тут.

І ось аж у травні було опубліковано загальний лист (а не індивідуальна консультація!) ДФС від 31.01.2019 р. №5113/6/99-99-09-07-02-15 щодо цієї проблеми.

В цьому листі ДФС наголошує, що всі квитанції до ПН/РК надсилаються тим шляхом, яким вони надходять до ДФС. Якщо платник не ініціює процес отримання квитанцій з серверу прямого з'єднання (засобами свого програмного забезпечення) впродовж трьох діб, то така квитанція надсилається на електронну скриньку платника, з якої надійшов документ.

Перевантаженість серверу ДФС 15.01.2019 р. вплинула на обробку запитів на отримання відомостей з ЄРПН. А  на прийом ПН/РК та на роботу ЄРПН – ні. Про що було повідомлено 15.01.2019 р. на веб-порталі ДФС.

Тобто ДФС знімає з себе відповідальність за несвоєчасну реєстрацію і вважає, що це самі платники несвоєчасно надсилали ПН/РК до ЄРПН. Тож, позиція податківців не змінилася, і на їх думку подібні технічні проблеми з сервером не є підставою, щоб платникам ПДВ не платити штрафів.

Технічні проблеми з сервісом ДФС трапляються, на жаль, часто. Тому така ситуація може виникнути в будь-який момент. Оскільки позицію податківців з цього приводу ми вже знаємо, тому краще не відкладати реєстрацію ПН/РК на останні дні!

Автор: Русанова Ганна

Джерело: «Дебет-Кредит»

Рубрика: Оподаткування/ПДВ

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «ПДВ»