• Посилання скопійовано

Реформу щодо оренди нерухомості прийнято у І читанні

Прийнятим у І читанні законопроєктом №12377 передбачено, що ВПО, люди з інвалідністю та інші визначені категорії осіб зможуть отримати житло в оренду за пільговими умовами. Держава компенсуватиме вартість оренди через субсидії

Реформу щодо оренди нерухомості прийнято у І читанні

В рамках комплексної реформи житлової політики Міністерство розвитку громад та територій України спільно з міжнародними партнерами розробило проєкт Закону №12377 "Про основні засади житлової політики" – першу системну реформу у сфері житла за роки незалежності. 16 липня документ ухвалила Верховна Рада України у першому читанні.

В Україні досі діє Житловий кодекс СРСР 1983 року. Системність відсутня, реєстри не пов’язані між собою, державна допомога - точкова, а процес отримання житла часто непрозорий і корупційно ризикований.

 

Що передбачає реформа?

  • Цифрова черга на житло. Черга не скасовується, а переходить у цифровий формат. Подати заявку, дізнатися статус, обрати програму можна буде онлайн - через Єдину інформаційно-аналітичну житлову систему. Ця система стане єдиним джерелом прозорої та достовірної інформації для громадян. 
  • Уніфікація застарілих реєстрів. Десятки розрізнених паперових обліків, які зараз між собою неузгоджені, також перейдуть в Єдину інформаційно-аналітичну житлову систему.
  • Соціальне житло для окремих груп населення. Внутрішньо-переміщені особи, люди з інвалідністю та інші визначені категорії осіб зможуть отримати житло в оренду за пільговими умовами. Держава компенсуватиме вартість оренди через субсидії.
  • Доступне житло для економічно активних громадян. Іпотека та лізинг із державною участю дозволять більшій кількості людей купити власне житло.
  • Службове житло. Для працівників бюджетної сфери, які під час роботи потребують проживання поблизу робочого місця, на умовах пільгової оренди.
  • Стимули для інвесторів. Закон передбачає державно-приватне партнерство, пільгові кредити, податкові преференції та створення операторів доступного житла.
  • Модернізація житлового фонду. Стара забудова оновлюватиметься за європейськими стандартами якості та енергоефективності.
  • Прозоре планування. Вперше буде затверджено Державну житлову стратегію, а також регіональні програми з урахуванням локальних потреб.

Запроваджується також “револьверний фонд” - кошти від оренди та фінансових зобов’язань за використання житла спрямовуватимуться на будівництво та утримання нового житла. Це дозволить ефективно і стабільно фінансувати розвиток житлового фонду.

Також запроваджується стратегічне планування у сфері житлової політики - Уряд визначатиме основні пріоритети, механізми, джерела фінансування та заходи на період планування відповідно до потреб та регіональних особливостей.

До другого читання законопроєкт доопрацюють відповідно до зауважень народних депутатів. Йдеться про збереження в законодавстві норми, згідно з якою колишні власники, які володіли багатоквартирними будинками до моменту приватизації, зобов'язані брати участь у фінансуванні їх ремонту та сприяти організації його проведення.

Також варто наголосити, що правовідносини щодо житлових прав військовослужбовців та працівників правоохоронних органів регулюватимуться окремим законодавством.  Про це йдеться в перехідних положеннях Законопроєкта. Крім того, робочою групою із залученням народних депутатів  Комітету з питань національної безпеки, оборони та розвідки будуть доопрацьовані положення стосовно безкоштовного забезпечення житлом і відповідно правовідносин по службовому житлу. 

Варто зауважити, що прийняття цього законопроєкту передбачено Планом для Ukraine Facility - у розділі «Людський капітал», Реформа 7: “Забезпечення доступу до житла”. Документ сприятиме виконанню зобов’язань України перед ЄС у сфері євроінтеграції.

Прийняття Закону дозволить перетворити хаотичну, застарілу систему на прозору, ефективну та орієнтовану на майбутнє житлову політику.

Джерело: Міністерство розвитку громад та територій України

Рубрика: Суспільство і життя/Економіка

Зверніть увагу: новинна стрічка «Дебету-Кредиту» містить не тільки редакційні матеріали, але також статті сторонніх авторів, роз'яснення співробітників фіскальної служби тощо.

Дані матеріали, а також коментарі до них, відображають виключно точку зору їх авторів і можуть не співпадати з точкою зору редакції. Редакція не ідентифікує особи коментаторів, не модерує тексти коментарів та не несе відповідальності за їх зміст.

30 днiв передплати безкоштовно!Оберiть свiй пакет вiд «Дебету-Кредиту»
на мiсяць безкоштовно!
Спробувати

Усі новини рубрики «Економіка»